اجرای برگزیت باردیگر به تعویق افتاد


سرانجام اتحادیه اروپا با تمدید زمان خروج انگلیس از این اتحادیه موافقت کرد و براین اساس زمان اجرای برگزیت به تعویق خواهد افتاد.

اتحادیه اروپا با تمدید زمان خروج انگلیس از این اتحادیه موافقت کرده و به این ترتیب برگزیت بار دیگر به تعویق خواهد افتاد.

در همین ارتباط، سخنگوی اتحادیه اروپا با تائید موافقت اصولی این اتحادیه برای تمدید زمان اجرای برگزیت، اما گفته است که رهبران کشور‌های عضو اتحادیه نمی‌خواهند برای تصمیم‌گیری درباره مهلت اجرای برگزیت، نشست اضطراری برگزار کنند.

از سوی دیگر «ساجد جاوید»، وزیر دارایی انگلیس نیز در سخنانی اعلام کرد که دولت بوریس جانسون نمی‌تواند برگزیت را در تاریخ از پیش تعیین شده ۳۱ اکتبر، یعنی تا یک هفته دیگر اجرا کند.

در حال حاضر نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار تمدید زمان خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ژانویه ٢٠٢٠ یعنی حدود سه ماه دیگر شده‌اند، اما هنوز معلوم نیست که آیا اتحادیه اروپا با این زمان موافقت خواهد کرد یا زمان دیگری را پیشنهاد خواهد داد.

به تازگی نمایندگان پارلمان انگلیس دولت این کشور را موظف کرده بودند که اگر نتوانست توافقی را با اتحادیه اروپا نهایی کند، باید مهلت بیشتری از این اتحادیه بخواهد، هرچند بوریس جانسون مدعی شده که ترجیح می‌دهد در گودالی بمیرد تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

قرار است اعضای اتحادیه اروپا هفته آینده درباره مهلت جدید برگزیت تصمیم گیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام