انتقاد از نبود فرماندار خانم در آذربایجان شرقی/ وجود مشکلات ساختاری در استان‌های شمالغرب کشور


انتقاد از نبود فرماندار خانم در آذربایجان شرقی/ وجود مشکلات ساختاری در استان‌های شمالغرب کشور

نماینده مردم شبستر گفت: چرا نباید در استان آذربایجان شرقی فرماندار خانم وجود نداشته باشد ولی در استان محرومی چون سیستان و بلوچستان چندین فرماندار خانم حضور دارند.

نماینده مردم شبستر گفت: چرا نباید در استان آذربایجان شرقی فرماندار خانم وجود نداشته باشد ولی در استان محرومی چون سیستان و بلوچستان چندین فرماندار خانم حضور دارند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، معصومه آقاپور در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها با حضور در غرفه ایلنا، با اشاره به آینده اقتصادی استان در تمامی زمینه‌ها، عنوان داشت: در بخش اقتصاد کشاورزی انصافا استان در سه سال گذشته تحول ویژه ای ایجاد شده که اکنون در زمینه تغییر کشت و گلخانه ای و صادرات محصولات از شاهراه ارتباطی منطقه آزاد ارس پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است .

وی ادامه داد: استان متاسفانه در زمینه اقتصاد صنعت آنطور که باید پیش نرفته و زیر ساخت های پیشرفت و توسعه تکمیل نشده و دستگاه‌ها برای دهه‌های پنجاه و شصست بوده و انبوه سازی در این زمینه صورت نگرفته است.

آقاپور با اشاره به اقتصادگردشگری، خاطرنشان کرد: انصافا با تغییرات تبریز 2018 و اقدامات جدی در سال‌های اخیر توانستیم پتانسیل و توانایی های استان را معرفی کنیم اما این اقدامات در زمینه های گردشگری کم بوده و نتوانسته آنطور که باید حق مطلب را ادا کند که لازمه توجه بیشتر، نوآوری و پوست اندازی هستیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود بانوان به مسائل اقتصادی و سیاسی استان، گفت: خوشبختانه در طی سه سال گذشته حضور بانوان در اقتصاد و همچنین سیاست استان در حال پر رنگ شدن است اما نسبت به شاخص در کشور بسیار کم بوده و حتی نسبت به شاخص های جهانی نیز حرفی برای گفتن نداریم.

وی با انتقاد از نبود فرماندار خانم در استان، ابراز داشت: چرا نباید در استان آذربایجان شرقی فرماندار خانم وجود نداشته باشد ولی در استان محرومی چون سیستان و بلوچستان چندین فرماندار خانم حضور داشته باشند؛ مگر استان آذربایجان شرقی چه چیزی از دیگر استان کم دارد که باید شاهد رتبه بد در جمع استان های کشور داشته باشد.

آقاپور یادآور شد: از مشکلات اصلی که استان های شمالغرب کشور با اون روبرو هستند، وجود مشکل ساختاری که همان رسم و رسومات است و مشکل دوم تربیت دختران، می توان دانست چرا که امروزه دختران به صورت شخصیت های وابسته تربیت می شوند و اکثر اختیارات آنها سلب شده است.

وی حضور امام جمعه تبریز را در استان آذربایجان شرقی نعمت بزرگی دانسته و ابراز کرد: خوشبختانه در بین مسئولان استانی دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نسبت به جایگاه بانوان را می‌توان دیدگاه اسلامی، ایرانی و با شرایط روز دانست چرا که این امام جمعه محبوب برای اولین بار در طول چهل سال سابقه جمهوری اسلامی اجازه داد نماینده خانم مردم تبریز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کند که می‌توان نقطه تاثیر گذاری در این رابطه باشد.

آقاپور در پایان با اشاره به تخریب دولت توسط برخی نمایندگان، خاطرنشان کرد: نمایندگان مشروعیت خود را از مردم گرفتند و نماینده مردم در امر قانونگذاری هستند؛ آیا ملت راضی به اختلاف بین قوا و مسئولان هستند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل