برخی شهرستان ها نقاط فاقد مسجد ندارند


برخی شهرستان ها نقاط فاقد مسجد ندارند

رضایی با اشاره به اینکه با توجه گسترش شهرها و روستاها نمی توان گفت که هیچ مسجدی نیاز نداریم، گفت: به همت خیرین بسیاری از شهرستان ها نقاط فاقد مسجد ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «الیاس رضایی»، امروز (چهارشنبه 1 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در فارس و شیراز کمتر کسی است که از خدمات وقف بهره مند نشده اند و همه افراد به نوعی از وقف بهره مند شدند،‌ گفت: سیاست امروز اوقاف و امور خیریه فارس بر اینست که در حوزه سرمایه گذاری، موقوفات باید به گونه ای شکل گیرد که بیشترین خدمات به بیشترین افراد به ویژه افراد ضعیف جامعه بهره مند شوند.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه ظرف یک ماه آینده طراحی پروژه کشت و صنعت در موقوفه «آسمانی» اجرایی می شود، افزود: به شکل مستقیم 30 نفر در کارخانه آب معدنی «ایران» وابسته به شرکت «اطهر آب» فعالیت می کنند و قصد داریم ظرفیت این کارخانه را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص کاروانسراها، آب انبارها و حمام های قدیمی که موقوفه هستند و اکنون بدون کارایی وجود دارند، اضافه کرد:‌اکثر کاروانسرا های قدیمی موقوفه است که رها شده اند که 70 باب هستند و اکنون 10 کاروانسراهای موقوفه را در گردونه بازسازی قرار گرفته است که سه مورد آن مراحل بازسازی آن در حال اجراست.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که این آمادگی وجود دارد خانه های تاریخی، آب انبارها و بقیه امکان تاریخی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و سیاست کلی ما همکاری با بخش خصوصی است، افزود: یک هزار آب انبار در جنوب فارس وجود دارد که کاربری خود را از دست داده اند.

وی در خصوص توجه به مساجد هم گفت: نزدیک چهار هزار و 800 مسجد در استان فارس وجود دارد که با توجه گسترش شهرها و روستاها نمی توان گفت که هیچ مسجدی نیاز نداریم و هر ساله تعدادی از مساجد که از زمان ساخت آنها 50 سال می گذرد، باید تعمیر و احداث مجدد شوند.

رضایی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مسجدساز فارس شکل گرفته که هر 40 روز چهار باب مسجد در مناطق محروم به بهره برداری می رسد و هر سال حدود 70 باب مسجد با کمک خیرین افتتاح می شود، یادآور شد: به همت خیرین بسیاری از شهرستان ها نقاط فاقد مسجد ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص اینکه محل اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، موقوفه است و اوقاف با اینگونه موقوفه ها چطور برخورد می کند، گفت: هم اداره کل اوقاف و هم برخی ادارات زیر مجموعه، خودشان مستاجر موقوفات هستند که همیشه اجاره را سروقت پرداخت می کنیم و اجاره بها بر اساس قیمت کارشناسی مشخص و پرداخت می شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟