موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد


موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی مدل 2020 موتورسیکلت Z H2 را در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد. این موتورسیکلت 17 هزار دلاری به پیشرانه‌ی 1000 سی‌سی سوپرشارژ مجهز است.

کاوازاکی در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۹، جدیدترین موتورسیکلت استاندارد خود را معرفی کرد که از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژ برخوردار است. این پیشرانه ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی پس از نمایش مجموعه‌ای از تیزرهای جذاب، موتورسیکلت جدید و توانمند Z H2 مدل ۲۰۲۰ را رونمایی کرد که آن را ورود به نسل جدیدی از مدل‌های Z می‌نامد. کاوازاکی Z H2 تقریبا ۱۷ هزار دلار قیمت دارد و از همه‌‌ی مدل‌های H2 ارزان‌تر است؛ هرچند این موتورسیکلت درمقایسه‌با سایر مدل‌های تنفس طبیعی Z، قیمت به‌مراتب بیشتری دارد. کاوازاکی این موتورسیکلت را به‌عنوان یکی از اولین مدل‌های نسل بعدی Z و پرچم‌دار این نسل توصیف می‌کند.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی Z H2 مدل ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژ ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد که در Ninja H2 SX نیز استفاده می‌شود. ناگفته نماند نسخه‌ی اروپایی موتورسیکلت جدید کاوازاکی ۱۹۷/۳ اسب‌بخار قدرت در ۱۱ هزار دوربردقیقه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور ادعاشده مشابه نینجا H2 SX حدود ۱۳۶ نیوتن‌متر است؛ ولی نینجا کمی دیرتر به این میزان گشتاور می‌رسد. کاوازاکی می‌گوید ویژگی‌های ورودی و خروجی هوا و تنظیمات تزریق سوخت را تغییر داده تا گشتاور بیشتری در محدوده‌ی دور کم تا متوسط موتور ​​ایجاد کند.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

سیستم اگزوز با‌توجه‌به استاندارد یورو ۵ به‌روزرسانی شده است. صداخفنه‌کن هنوزهم اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد؛ اما کاوازاکی می‌گوید تاحدممکن برای کاهش وزن کوچک شده است. همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد، جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته با موتورسیکلت همراه می‌شود.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی Z H2 از فریم کاملا متفاوتی درمقایسه‌با نینجا H2 و H2 R یا H2 SX استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی کاوازاکی، این طراحی سختی و انعطاف‌پذیری را متناسب با انواع شرایط سواری متعادل می‌کند و در‌عین‌حال، ازنظر مدیریت دما بهتر از فریم معمولی آلومینیومی خواهد بود. زاویه‌ی دوشاخه نسبت به بدنه و فاصله‌ی دوشاخه و فاصله‌ی بین دو چرخ به‌گونه‌ای انتخاب شدند تا بتوانند سواری بهتری در سرعت‌های کم و متوسط ​داشته باشند.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی Z H2 در جلو از دوشاخه‌ی SFF-BP Showa تنظیم‌پذیر استفاده می‌کند. Showa همچنین کمک‌فنر سیستم تعلیق عقب جدید را تولید کرده است و ترمزهای M4.32 برمبو وظیفه دارند سرعت این موتورسیکلت را کاهش دهند.

کاوازاکی Z H2 چهار حالت سواری شامل اسپرت، جاده، باران و حالت سفارشی دارد. سیستم کنترل کشش سه سطح عملکرد را ارائه می‌دهد و می‌توان آن را کاملا خاموش کرد. سیستم ترمز ABS در پیچ، کروزکنترل، کنترل شروع حرکت و تعویض دنده‌ی سریع، مجموعه‌ای از سیستم‌های الکترونیکی این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند. شایان ذکر است صفحه‌نمایش TFT تمام‌رنگی تمام اطلاعات لازم را برای سیستم‌های مختلف Z H2 ارائه می‌دهد.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

کاوازاکی Z H2 از سبک طراحی Sugomi پیروی می‌کند که این شرکت در تمام مدل‌های Z از آن بهره می‌برد. آنچه برای Z H2 منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، طراحی نامتقارن است که مجرای ورودی هوا در سمت چپ چراغ LED قرار دارد. کاوازاکی می‌توانست با استفاده از طراحی مدل‌های Ninja H2 تعادل ورودی هوا را نیز در این مدل برقرار کند؛ اما به هر دلیلی نخواست و نبود تقارن در نمای کلی هنوز باقی مانده است.

موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل 2020 رونمایی شد

به‌عنوان موتورسیکلتی استاندارد، موقعیت سواری درمقایسه‌با مدل‌های Ninja H2 راحت‌تر است و درحالی‌که رکاب‌ها کمی پایین‌تر از H2 SX هستند، دسته‌های فرمان بالاتر و نزدیک‌تر به صندلی قرار گرفته‌اند. سایر نکات برجسته موتورسیکلت Z H2 اتصال گوشی هوشمند ازطریق برنامه‌ی Rideology کاوازاکی و وزن ۲۴۰ کیلوگرمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا