پیشرفت 56.4 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان


پیشرفت 56.4 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تا پایان مهرماه امسال پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان حدود 56.4 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، "جعفر رودری" صبح امروز چهارم آبان ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی به تصویب ستاد استان رسیده بود که مهم‌ترین و موثرترین پروژه‌های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف هستند و تا پایان مهرماه امسال پیشرفت ۵۶.۴ درصد دارند.

وی افزود: در آغاز سال پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۲۶ درصد بود و هدفگذاری شد تا پایان سال به ۸۵ درصد برسد که با تحقق حدود ۵۲ درصد تاکنون، هدف سال محقق شده و مطابق با برنامه حرکت می کنیم.

رودری تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان است که پیش بینی شده ۱۸ هزار میلیارد تومان از این عدد در سال جاری انجام شود اما عدد محقق شده با پیش بینی فاصله زیادی دارد و تنها ۲ هزار میلیارد تومان معادل ۱۱.۳ درصد سرمایه گذاری تاکنون محقق شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش بینی شده با اجرای پروژه ها در سال جاری ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود گفت: از مجموع منابع مالی پروژه های اقتصاد مقاومتی، ۲۵.۶ درصد اعتبار ملی و ۲۹ درصد اعتبار استانی محقق شده اما در تسهیلات بانکی خیلی عقب هستیم و با عدد ۴.۳ درصد عملا وزن تسهیلات مطابق با برنامه نیست.

وی افزود: از منابع داخلی شرکت ها و معین های اقتصادی نیز تاکنون ۳۳ درصد محقق شده که وضعیت بهتری نسبت به حوزه های دیگر دارد. ضمن اینکه در سرمایه گذاری خارجی و فاینانس هنوز دستگاه ها چیزی اعلام نکرده اند و صفر است و از منابع صندوق توسعه ملی نیز چیزی جذب نشده است.

رودری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ۱۰۴ پروژه اقتصاد مقاومتی معادل ۳۹ درصد مطابق برنامه پیش می روند یا جلوتر هستند، ۳۵ پروژه معادل ۱۳.۱ درصد کل پروژه ها کاملا متوقف هستند که باید بیشترین تمرکز بر این پروژه ها باشد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۶ مورد که ۴۰ درصد از پروژه های اقتصاد مقاومتی را شامل می شوند، پیشرفت فیزیکی آنها بیش از تعهد مالی است و ۱۰۰ مورد از طرح ها نیز مشکل تامین مالی دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۱۲۸ پروژه نیز در حال انجام است اما نسبت به برنامه عقب هستند و عمده مشکل، تامین منابع مالی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی