سوختن 720هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری


سوختن 720هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از سوختن 720 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان طی هفت ماهه امسال خبر داد.

«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با ایسنا گفت: در این مدت ۶۹ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه این افزایش بعلت بارندگی در فصل بهار و رشد علوفه در سطح استان بوده است، اظهارکرد: البته پیش بینی ما افزایش بیشتر از این مقدار بود که نشان می دهد امسال ساماندهی بهتری شده، نیروهای عملیاتی ما، مشارکت مردم و همکاری دستگاههای در کنترل آتش سوزی ها و حضور به موقع آتش سوزی ها موثر بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این مدت بیشتر آتش سوزی را در جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های باشت و گچساران داشته ایم.

حکمتیان اصل با بیان اینکه که در هفت ماهه سال قبل ۳۵۰ هکتار جنگل و مرتع استان طعمه حریق شده بود، تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۷۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه بیشتر عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان عامل انسانی بوده است، ادامه داد: در بعضی موارد آتش سوزی‌ها عمدی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه امسال تعداد زیادی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اثر آتش زدن پس ماند مزارع بوده که این آتش زدن های مزارع خلاف بوده و باید جهاد کشاورزی علیه این افراد پرونده قضایی تشکیل می داد که این کار به نحو مطلوب انجام نشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی