استقبال مردمی از زائران جهت‌گیری خوبی است


استقبال مردمی از زائران جهت‌گیری خوبی است

مشاور شهردار مشهد گفت: جهت‌گیری مردم‌محور شهرداری، از جمله اقداماتی که برای استقبال مردمی از زائران صورت گرفته، کار بسیار خوبی است و باید این مدل کار تکثیر شود.

به گزارش ایسنا، دکتر هادی بختیاری مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی را به‌عنوان یک چشم‌انداز مهم برای تحلیل سطح تعاملات اجتماعی برشمرد و گفت: اگر مهرورزی با یک‌دیگر، ایثار بدون چشم‌داشت و به طور کلی سطح تعاملات عاطفی و مثبت کاهش پیدا کرده، باید دلایل آن را ریشه‌یابی کنیم و ببینیم کجای راه اشتباه رفته‌ایم.

وی با بیان این‌که «وقتی نظر افرادی که به مشهد مسافرت می‌کنند را راجع به شهر خود می‌پرسیم، بخش زیادی از گلایه‌مندی‌ها مربوط به همین مراودات انسانی و برخوردهای نامطلوب است»، افزود: تصوری که در ذهن انسان‌ها شکل می‌گیرد، بستگی زیادی به برخوردهای انسانی و عاطفی آدم‌ها با یکدیگر دارد.

مشاور شهردار با اشاره به ادبیات نسل‌های گذشته در مواجهه با یکدیگر گفت: از قدیم می‌گفته‌اند «آدم‌ها به در باز نمی‌آیند، بلکه به روی باز می‌آیند». آدم‌ها برخورد عاطفی گرمی که تجربه می‌کنند را بیشتر ارزش‌مند می‌پندارند. برای انسان‌ها کیفیت تعاملات مهم‌تر از این است که جایی که می‌روند چه تعداد ساختمان دارد و این سازه‌ها با چه کیفیتی هستند. سهم عمده از آنِ تعاملات انسانی است و امکان دارد شهری تمام امکانات و زیرساخت‌ها را داشته باشد، اما تعاملات ذهنی آدم‌ها پایین باشد.

بختیاری با اشاره به این‌که «باید سطح تعاملات را افزایش دهیم»، افزود: افزایش تعاملات همراه با برخی مؤلفه‌های دیگر می‌تواند کارساز باشد. همین برخوردهای عاطفی گرمی که شهروندان در مقابل زائران دارند و تجربه می‌کنند، نشانه‌های خوبی برای افزایش تعلق اجتماعی‌ست و باعث انسجام اجتماعی می‌شود. هرچه انسجام و تعلق اجتماعی بیش‌تر شود، فوائد و فضایل مثبتی که در ذهن ماست، امکان ظهور و بروز می‌یابد.

وی با بیان این‌که «در پس این اقدامات ما اگر احساس تعلقی در بین شهروندان نباشد، نباید انتظار نتیجه مطلوب داشته باشیم»، تصریح کرد: جهت‌گیری مردم‌محور شهرداری، از جمله اقداماتی که برای استقبال از زائران صورت گرفته، کار بسیار خوبی است و باید این کار تکثیر شود.

مشاور شهردار با اشاره به اینکه «نهادهای دولتی باید الگوسازی کنند»، بیان کرد: نهایتاً کار را باید مردم انجام دهند. وظیفه شهرداری است تا زمینه کارهای مردمی را فراهم سازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟