سینماهای آذربایجان‌غربی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تعطیل است


سینماهای آذربایجان‌غربی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تعطیل است

ارومیه- ایرنا- رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: سینماهای استان همزمان با سراسر کشور روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری مصادف با پنجم و هفتم آبان‌ماه جاری تعطیل است.

احد هوشمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت سینماهای استان در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) محدود شده است، افزود: این تعطیلی از ساعت ۱۷ امروز تا پایان فردا تعطیل اعلام می شود.

وی با اشاره به محدودیت مشابه در شب و روز شهادت امام رضا (ع) اضافه کرد: سینماهای استان همزمان با سینماهای سراسر کشور فعالیت خود را از ساعت ۱۷ روز دوشنبه /۶ آبان/ تا پایان روز سه‌شنبه متوقف می‌کند.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی بیان کرد: فعالیت سینماها از روز چهارشنبه /هشت آبان/ به روال عادی خود باز می‌گردد.

به ازای هر ۱۵ هزار نفر فقط یک صندلی سینما در آذربایجان‌غربی موجود است و این آمار فاصله پنج برابری با متوسط کشوری دارد زیرا در کشور به ازای هر سه هزار نفر یک صندلی وجود دارد.

همچنین نسبت مطلوب جهانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما با ۱۰۰ صندلی است که مقایسه وضعیت استان با این آمار نشانگر کمبود زیرساخت‌ها در این بخش می‌باشد.

هم‌اکنون از ۱۳ سینمای موجود در آذربایجان‌غربی فقط سه سینما در ارومیه با نام‌های «آزادی»، «انقلاب» و «ایران» مشغول فعالیت بوده که طبق برخی اخبار، سینما ایران نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی