امام جمعه تبریز: نماز جمعه، کلاس آگاهی‌سازی و بصیرت افزایی است


امام جمعه تبریز: نماز جمعه، کلاس آگاهی‌سازی و بصیرت افزایی است

تبریز- ایرنا - نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، در هر منطقه، سرمنشاء برکات فراوانی است، گفت: نماز جمعه، کلاس آگاهی‌سازی و بصیرت افزایی است.  

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم، در آئین تودیع و معارفه امام جمعه بخش مهربان افزود: دعوت به رعایت تقوا و یادگیری سبک زندگی اسلامی و ائمه معصومین (ع)، از دیگر کاربرد های نماز وحدت بخش روز جمعه است.

وی با تاکید بر ضرورت حضورگسترده و پرشور مردم و مسئولان در نماز جمعه خاطرنشان کرد: بیشتر مطالبات مردم از طریق تربیون نماز جمعه به گوش مسئولان می‌رسد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: پایگاه نماز جمعه، رسانه ای قوی بوده که همواره مردم را نسبت به مسائل روز جامعه آگاه می سازد و باید فرهنگ آن بیش از پیش در بین نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه تبریز، ترویج فرهنگ اسلامی و ساده زیستی را از سیاست های پیش روی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه محبت و علاقه بیش از اندازه به لذت های دنیوی منشاء تمام خطاها، زشتی ها و گناهان است، تاکید کرد: آحاد جامعه به خصوص مسئولین و روحانیونی که در مسیر حرکت انقلاب و نظام قرار دارند باید سیره و سیرت ائمه معصومین (ع) را الگوی زندگی اجتماعی و شخصی خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسن مجتبی (ع) گفت: گذشت، بردباری و رافت از صفات بارز آن امام همام بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: این خصلت های پسندیده در تمام زندگی امام حسن مجتبی (ع) مشهود و محسوس بود.

در ادامه این مراسم، پس از قرائت حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام مشهود عینلو به عنوان امام جمعه جدید بخش مهربان، معرفی و از زحمات پنج ساله حجت الاسلام حسن مرسلی قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا