50 هزار نفر در مساجد مراغه اطعام شدند


50 هزار نفر در مساجد مراغه اطعام شدند

مراغه - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از برگزاری 180 مورد اکرام و اطعام در ایام محرم و صفر در مساجد این شهرستان خبرداد و گفت: در این مدت 50 هزار نفر اطعام شدند.

حجت الاسلام فریدون مطهری روز شنبه در نشست خبری دهه وقف افزود: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، اداره اوقاف با حمایت خیران و درآمدهای موقوفات، ۳۲۰ خانوار نیازمند را نیز مساعدت مالی کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۷۵ میلیون تومان کمک مالی از محل درآمدهای موقوفات و اعتبارات دولتی به مساجد این شهرستان پرداخت و ۱۷ میلیون تومان برای حمایت از یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز نیازمند مشارکت شده است.

مطهری افزود: همچنین در ایام عزاداری حسینی از ۵۰ هیات حسینی حمایت مادی صورت گرفت و از ۲۰ هیات حسینی نیز در اجرا و ایجاد موکب ها و ایستگاه های صلواتی حمایت شد.

وی گفت: همچنین در قالب طرح دست های مهربانی از تحصیل ۹۰ دانشجوی نیازمند این شهرستان در مراکز آموزش عالی حمایت مالی شده است.

وی ادامه داد: طرح های مهر تحصیلی، سوگواره عاشورایی، سوگواری یاس نبوی، جشن ولایت علوی، طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی، آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی از جمله طرح های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اجرا می شود.

مطهری همچنین با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی حرم تا حرم این شهرستان افزود: در این حرکت فرهنگی و اجتماعی، هزاران عزادار جامانده از پیاده روی بزرگ اربعین با شور خاصی حضور یافته و شرکت کردند.

وی افزود: اجرای طرح های قرآنی، حمایت از خانواده های بی بضاعت، درمان بیماری های خاص، طرح های عمرانی و خدماتی و عام المنفعه و نیز حمایت از مراکز علمی و فرهنگی بخش هایی که درامدهای موقوفات در آن هزینه می شود.

شهرستان مراغه دارای ۷۰۰ موقوفه شامل ۲۳۸ موقوفه دارای رقبه، ۳۷۹ مسجد، ۸۳ حسینیه و ۲ هزار و ۲۴۳ رقبه است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان