برخورد جدی با دستگاه‌های متخلف در برابر حوادث طبیعی


برخورد جدی با دستگاه‌های متخلف در برابر حوادث طبیعی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای مقابله با حوادث طبیعی در صورت مشاهده سوء مدیریت دستگاه های مربوطه با تخلفات این حوزه برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای مقابله با حوادث طبیعی در صورت مشاهده سوء مدیریت دستگاه های مربوطه با تخلفات این حوزه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی با بیان این مطلب که حوادث ناشی از بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست، اظهار کرد: با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه بارشی و تداوم این بارش ها در پاییز سال جاری، همه دستگاه ها و اعضاء ستاد بحران استان به خصوص مجموعه مدیریت شهری و اداره آب منطقه ای باید آمادگی لازم برای جلوگیری و مقابله با آسیب های اینگونه حوادث طبیعی را داشته باشند و قصور، سهل انگاری و سوء مدیریت دستگاه ها قابل قبول نخواهد بود و چنانچه خسارتی به مردم و بیت المال وارد شود، باید پاسخگو باشند و دستگاه قضایی با تخلفات این حوزه برخورد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: بخشی از حوادث گذشته به دلیل سوء مدیریت، عدم آینده نگری، عدم آمادگی و برنامه ریزی لازم در مواقع بحرانی از سوی دستگاه های مختلف و بخشی دیگر به خاطر بی احتیاطی، سهل انگاری و عدم رعایت هشدارها و نکات ایمنی از سوی شهروندان به وقوع پیوست که باید ازآنها به خوبی بهره بگیریم تا دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

قاسمی با اشاره به بارش های چند روز گذشته در استان ادامه داد: آب گرفتگی در برخی خیابان ها و معابر شهری رخ داد که مجموعه مدیریت شهری باید چاره ای بیاندیشد؛ زیرا برخی آب‌روهای شهری توانایی عبور این حجم از آب را نداشته و یا برای عبور آب پاک سازی نشده و موجب جاری شدن آب در خیابان ها و پیاده روها و در نهایت آب گرفتگی معابر شهری می شود که همین امر عبور و مرور شهروندان را با مشکل مواجه کرده و نارضایتی عمومی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: اداره آب منطقه ای استان باید موانعی که در مسیر عبور آب قرار دارند و موجب طغیان رودخانه های استان می شود را شناسایی و در راستای وظایف قانونی خود نسبت به رفع موانع اقدام کند و در فصول بارش، لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی مسیل ها را باید در اولویت کاری خود قرار دهد تا شاهد حوادث گذشته نباشیم.

این مقام قضایی یادآورشد: در سیل اوایل سال جاری یکی از دلایلی که موجب سنگین تر شدن خسارت ها شد، تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها بود که موجب طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها شد و دستگاه قضایی در این موضوع سریعا در راستای پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا کرد و اقدام به رفع تصرف و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: همچنین تاکنون در استان قزوین از سوی کارشناسان اداره امور آب منطقه ای نقاط زیادی از این گونه تصرفات شناسایی و طرح آزادسازی آن با جدیت آغاز شده که در 6 ماهه نخست سال 98 بیش از یک هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان رفع تصرف و آزادسازی شده است.

قاسمی در پایان خواستار شد: مردم اگر می خواهند متحمل خسارت های گوناگون نشوند، باید هشدارها را جدی بگیرند و از ساخت و ساز، کشاورزی و استقرار در مسیر رودخانه ها جداً خودداری و از اقداماتی که جان و مال آنها را در این گونه حوادث به خطر می اندازد ، خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات