رفع دردهای تنفسی و ریوی با طب سنتی


رفع دردهای تنفسی و ریوی با طب سنتی

سلامت نیوز:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد در فصول سرد بیشتر به عفونت های ریه مبتلا می شوند که می توانند به کمک طب سنتی این عارضه را درمان کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدرعظمایی متخصص طب سنتی درباره درمان عفونت ریه با طب سنتی اظهار کرد: برخی افراد ممکن است به خصوص در فصل سرما دچار عفونت ریه شوند که می...

سلامت نیوز:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد در فصول سرد بیشتر به عفونت‌های ریه مبتلا می‌شوند که می‌توانند به کمک طب سنتی این عارضه را درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدرعظمایی متخصص طب سنتی درباره درمان عفونت ریه با طب سنتی اظهار کرد: برخی افراد ممکن است به خصوص در فصل سرما دچار عفونت ریه شوند که می توانند به کمک بعضی از فعالیت ها و نوشیدنی ها مانع بروز چنین عارضه ای شوند.


وی در ادامه افزود: عناب ضد سرفه است‌ و درد‌ سینه را برطرف‌ می‌کند، افراد‌ برای رفع‌ سرفه‌، سرما‌خوردگی‌، خلط‌ و تسکین‌ علائم‌ آسم‌ باید‌ به مقدار‌ مساوی‌ از گیاهانی مانند آویشن‌ شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، قدومه‌ شیرازی‌، بارهنگ‌ و هفت عدد عناب‌ را با هم ترکیب‌ کنند و در طول روز‌ این معجون را‌ میل‌ کنند‌. اشخاص‌ باید‌ استفاده از این ترکیب‌ را به مدت سه تا هفت روز‌ ادامه دهند‌. این معجون مانند یک‌ آنتی‌بیوتیک‌ گیاهی‌ عمل‌ می‌کند‌.


عظمایی بیان کرد: عناب به علت‌ داشتن لعاب‌ زیاد سینه‌ را نرم‌ می‌کند‌، اگر عناب‌ را‌ با آب‌ یا شیر‌ بجوشانند‌ و سپس‌ آن را میل‌ کنند‌، این محلول‌ خاصیت‌ ملینی‌ پیدا می‌کند‌. عناب‌ همچنین‌ مدر‌ است‌ و خون را پاکسازی‌ و تصفیه‌ می‌کند‌. شربت آویشن نقشی موثر در رفع سرماخوردگی، تنگی نفس و آسم دارد.


این محقق و پژوهشگر گفت: این شربت آنتی‌باکتریال است و بر دستگاه تنفسی، گوارشی، عصبی و مجاری‌ ادراری اثر می‌گذارد؛ شربت آویشن سرفه، گلودرد، عفونت ریه‌ها و سینوس‌ها (سینوزیت) را برطرف می‌کند.برای تهیه این شربت، عسل را به مخلوط مواد صاف شده اضافه کنید. شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید. شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه یک لیوان از شربت آویشن چهار تا پنج غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم اضافه کنید. شربت آویشن را می‌توان روزانه چهار لیوان (صبح، ظهر، عصر و قبل از خواب) به صورت گرم مصرف کرد.


وی متذکر شد: افرادی که دچار عفونت بدن هستند باید یک قاشق غذاخوری از ترکیب گیاهان آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی و اسطوخودوس را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ مبتلایان به عفونت می‌توانند روزانه سه لیوان از این دمنوش را به همراه یک قاشق مرباخوری عسل میل کنند.


این محقق و پژوهشگر درباره نحوه تهیه آب اسفناج، جعفری و پیاز بیان کرد: افراد برای تهیه این آب سبزیجات باید ۱۵۰ گرم اسفناج، ۱۰۰ گرم جعفری و ۵۰ گرم پیاز را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به عفونت می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب اسفناج، جعفری و پیاز را میل کنند؛ همچنین برای رفع عفونت می‌توان مخلوط اسفناج، جعفری و پیاز را همراه با غذا میل کرد؛ این ترکیب خونساز بوده و علاوه بر ضدعفونی بدن موجب تصفیه خون هم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی