کاهش مبتلا به سرطان ریه با رژیم غذایی حاوی فیبر و ماست


کاهش مبتلا به سرطان ریه با رژیم غذایی حاوی فیبر و ماست
مطالعه های اخیر پژوهشگران دانشگاه وندربیلت در آمریکا نشان می دهد، رژیم غذایی دارای فیبر بالا و ماست خطر بروز سرطان ریه را تا ۳۳ درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، فواید رژیم غذایی پرفیبر و ماست کم چرب و پروبیوتیک در مطالعه های قبلی برای بیماری های قلبی عروقی و دستگاه گوارش به اثبات رسیده است. تجزیه و تحلیل داده های پزشکی ۱.۴ میلیون بزرگسال در آمریکا و اروپا نشان می دهد این رژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان ریه هم مؤثر است. این مطالعه نشان می دهد احتمال بروز سرطان ریه در افرادی که رژیم غذایی پر فیبر و ماست دارند، در قیاس با افرادی که از این رژیم غذایی تبعیت نمی کنند، ۳۳ درصد کمتر است.

تأثیر فیبر و ماست بر کاهش سرطان ریه در تمام گروه ها اعم از سیگاری و غیر سیگاری بدون درنظر گرفتن جنسیت صادق است.

محققان وجود باکتری های موثر پروبیوتیک را عامل کاهش خطر مبتلا به سرطان می دانند.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان و دومین سرطان رایج است. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به علت سرطان ریه است. مطالعات نشان می دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین شیوه در افزایش طول عمر مریض است.

سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای ۶۵ سال سن دارند و کم تر از دو درصد مبتلایان کم تر از ۴۵ سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان ۷۰ سال است. از هر ۱۴ مرد یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود و این آمار در بین زنان، یک از ۱۷ زن است.

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!