دستگیری مساجد و کانون‌های مسجدی از محرومان و نیازمندان به تاسی از کریم اهل بیت(ع)


 دستگیری مساجد و کانون‌های مسجدی از محرومان و نیازمندان به تاسی از کریم اهل بیت(ع)

دستگیری از نیازمندان و محرومان به تاسی از امام حسن(ع)، اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با نیازهای مخاطبان و برخورداری از کتابخانه‌های فعال و به‌روز از جمله فعالیت‌های مساجد و کانون‌های مسجدی همنام با امام حسن مجتبی(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند. در این گزارش به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به معرفی تعدادی از مساجد و کانون های فرهنگی هنری همنام امام حسن مجتبی(ع) پرداخته ایم که در ادامه می آید:

مسجد امام حسن مجتبی (ع) نازی آباد

مسجد امام حسن مجتبی(ع) یکی از مساجد فعال در منطقه بازار دوم نازی آباد است که با برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی توانسته بسیاری از نوجوانان و جوانان جذب مسجد کند.

یکی از اقدامات خیرانه این مسجد به تاسی از امام حسن مجتبی(ع) دستگیری از نیازمندان است به گونه ای که توزیع سبد اقلام غذایی در میان 160 خانواده نیازمند آبرومند یکی از اقداماتی است که در دستور کار مسئولان این مسجد است. از طرفی همه ساله در آستانه سال نو دست اندرکاران این مسجد با تهیه سبد خانوار به مردم نیازمند و مستضعف محله اقلام اساسی مصرفی مانند برنج، مرغ و روغن اهدا می‌کند.

یکی دیگر از اقدامات خیرانه این مسجد فعالیت صندوق قرض‌الحسنه مسجد امام حسن مجتبی (ع) است که به افراد نیازمند وام قرض‌الحسنه اعطا می‌کند، تا کمکی در زمینه حل مشکلات اقتصادی مردم به ویژه جوانان انجام دهد.

در مورد فعالیت‌های این مسجد در دوران قبل و بعد از انقلاب، باید گفت پیش از انقلاب در مسجد امام حسن‏ مجتبی (ع)‏ فعالیت‏‌های مذهبی، سیاسی‏ و همچنین برنامه کمک به محرومین و نیازمندان محله، در دستور کار فعالیت‌های تعداد زیادی از دانش ‏آموزان، دانشجویان و نمازگزاران بخشی از نازی آباد و میدان پارس آن بوده است.

 دستگیری مساجد و کانون‌های مسجدی از محرومان و نیازمندان به تاسی از کریم اهل بیت(ع)

مسجد امام حسن مجتبی(ع) استان البرز

مسجد امام حسن مجتبی(ع) یکی از مساجد فعال در استان البرز است.کتابخانه عمومی مسجد امام حسن مجتبی(ع) یکی از کتابخانه های بزرگ کرج است که با ۱۳ هزار جلد کتاب توانسته مخاطبان زیادی را به کتابخوانی تشویق کند. مقارن با اولین ماه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358، بنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محلّه­ دهقان ویلای کرج توسط عده ای از مؤمنین آغاز شد.

از آن تاریخ تا کنون بنای مسجد به تدریج تکمیل شده و در حال حاضر یکی از زیباترین مساجد شهرستان کرج است که بنای وسیع و متقارن آن با گنبد و گلدسته­ های زیبا و کاشی­کاری های بدیع و تلفیق معماری سنتی و نوین، فضای معنوی و روح­بخشی را برای حضور طیف وسیعی از مردان و زنان باایمان فراهم و این مسجد را به مرکز فرهنگی محل و منطقه تبدیل کرده است.

 دستگیری مساجد و کانون‌های مسجدی از محرومان و نیازمندان به تاسی از کریم اهل بیت(ع)

در حال حاضر مجموعه مسجد شامل شبستان اصلی، حسینیه، کتابخانه، کانون فرهنگی هنری، سایت کامپیوتر، پایگاه بسیج برادران و خواهران و رستوران از بخش های این مسجد است.

در طول بیش از دو دهه ای که از تأسیس کانون فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی(ع) می گذرد، هر چند فعالیت های آن با افت و خیزهایی روبرو بوده است اما کانون همواره مأمن جوانان و نوجوانان دلسوز و علاقه مند به دین و فرهنگ اسلامی بوده است.

در سال های اخیر به لطف خداوند و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و پشتکار و تلاش بی وقفه برادران و خواهران مؤمن و دلسوز و در سایه نگرشی عمیق و واقع بینانه به مسائل روز و پرهیز از موازی کاری و سطحی نگری، شاهد جهشی چشمگیر در فعالیتهای کانون بوده ایم که با حمایت همه جانبه امام جماعت و هیئت امنای مسجد و پشتیبانی معنوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز و اجرای طرح های فرهنگی نوین و برنامه ها و کلاسهای مستمرّ، زمینه گرایش طیف وسیعی از جوانان به این برنامه ها شده است و انتخاب کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) در سالهای متوالی به عنوان کانون برتر و دریافت لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهر تأییدی بر این حرکت ارزشمند است.

مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک شهید محلاتی

مسجد امام حسن مجتبی(ع) در سال ۷۲ در شهرک شهید محلاتی بنا شد. وعده های نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء در این مسجد با حضور آیت الله موحدی کرمانی اقامه می شود. از جمله برنامه های این مسجد برگزاری دعای کمیل و زیارت عاشورا در روزهای پنچ شنبه و برگزاری مراسم جشن و عزاداری در ایام ولادت، اعیاد و شهادت ائمه اطهار (ع) است.این مسجد دارای امکاناتی نظیر کلاس آموزشی، صندوق قرض الحسنه و پایگاه بسیج است و برای ۵۰۰ نفر گنجایش دارد.

مسجد و مهدیه امام حسن مجتبی(ع) غرب تهران

در سالروز میلاد با برکت حضرت رسول اکرم(ص) در سال۱۳۸۱ مسجد و مهدیه امام حسن مجتبی(ع) افتتاح شد و از آن پس جلساتی همانند قرائت زیارت عاشورا، اعیاد، میلاد و وفات معصومین(ع)، برنامه شب های ماه مبارک رمضان شامل برنامه های نماز جماعت، جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی، قرائت قرآن، دعا و مناجات، ایام فاطمیه و محرم در این مسجد برگزار می شود.

صندوق خیریه حضرت معصومه (س) هم از چند سال گذشته با هدف تحت پوشش قرار دادن خانواده های آبرومند در این مسجد تشکیل شده و در حال حاضر بیش از ۳۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده است. یک صندوق خیریه دیگر هم جهت هزینه های تحصیلی، درمان و پیش کرایه منزل محرومین در این مسجد تشکیل شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید