40 عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در همدان اجرا می‌شود


40 عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در همدان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری 40 عنوان برنامه همزمان با هفته وقف در استان همدان خبر داد.

40 عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در همدان اجرا می‌شودحجت‌الاسلام سید علی حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دهه بزرگداشت وقف از روز شنبه ۴ آبان آغاز و تا روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه شنبه روز نخست این دهه به مناسبت روز وقف به عنوان روز «وقف، بهره وری موقوفات، رونق تولید» نامگذاری شده است، گفت: یک شنبه روز دوم از دهه وقف با شهادت امام حسن(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) مصادف شده و به عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نامگذاری شده است.
حسینی با اشاره به نامگذاری سومین روز دهه وقف افزود: دوشنبه ۶ آبان روز سوم دهه وقف است و به عنوان «وقف،خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین» نامگذاری شده است.
معاون فرهنگی اوقاف استان با اشاره به اینکه سه شنبه ۷ آبان روز چهارم دهه وقف است، گفت: این روز با شهادت امام رضا(ع) مصادف شده و به عنوان «وقف، بقاع متبرکه، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب» نامگذاری شده است.
وی افزود: چهارشنبه ۸ آبان مصادف با آغاز ماه ربیع‌الاول و روز پنجم از دهه وقف است و به عنوان «وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت» نامگذاری شده است که در این زمینه نشست‌هایی را خواهیم داشت.
حسینی با اشاره به اینکه پنج ‌شنبه ۹ آبان ششمین روز از دهه وقف است و به عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی» نامگذاری شده است، گفت: جمعه ۱۰ آبان هفتمین روز از دهه وقف است و به عنوان «وقف،مهدویت ، تمدن نوین اسلامی» نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه شنبه ۱۱ آبان هشتمین روز از دهه وقف است و به عنوان «وقف،توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان» نامگذاری شده، عنوان کرد: نهمین روز دهه وقف یعنی یکشنبه ۱۲آبان بعنوان «وقف،موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی» نامگذاری شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: آخرین روز از دهه وقف دو شنبه ۱۳ آبان است که به عنوان «وقف، رسانه،تکریم واقفین خیر اندیش» نامگذاری شده که یکی از برنامه‌های محوری این سازمان هم تلاش برای اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است.
حسینی از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه همزمان با هفته وقف در استان همدان خبر داد و یاد آور شد: دیدار با امام جمعه همدان، افتتاح نمایشگاه وقف، غبار روبی آستان امامزادگان، برگزاری همایش یاوران وقف از برنامه‌های اجرایی در هفته وقف است.
وی افزود: براساس روند برگزاری مراسم یاوران وقف هرساله از واقفین، خیرین، اعضای هیئات امنایی، اصحاب وقف و افرادی که در این حوزه فعالیت شاخص به انجام رسانده‌اند تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو