عزاداری نیروهای مسلح گنبدکاووس در سالروز رحلت پیامبر(ص)


عزاداری نیروهای مسلح گنبدکاووس در سالروز رحلت پیامبر(ص)

گنبدکاووس - ایرنا - مراسم دسته‌روی و عزاداری نیروهای مسلح مستقر در شهرستان گنبدکاووس به مناسبت سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز یکشنبه از میدان مرکزی آغاز و تا مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهر ادامه داشت، جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و مرزبانی حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم که برخی از اقشار مردم گنبدکاووس نیز آنها را همراهی می‌کردند، با نوای جانسوز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در سوگ رحلت آخرین پیامبر بزرگ الهی، ختمی مرتبت، حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن(ع) اشک ماتم ریختند و در مصلی نیز زیارت از راه دور پیامبر (ص) را قرائت کردند.

همچنین در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم‌های عزاداری مشابه‌ای از شب گذشته در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه گنبدکاووس و دیگر شهرستان‌های واقع درشرق استان گلستان از جمله آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه برگزار شده و امروز نیز ادامه دارد.

برگزاری مراسم قرائت زیارت از راه دور پیامبر(ص) نیز قرار است عصر امروز در برخی مساجد جامع، مصلی‌های نماز جمعه، امامزادگان و بقاع متبرکه شرق استان گلستان برگزار شود.

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری در مدینه رحلت کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالگی با نقشه شوم معاویه و به دست همسر ایشان به شهادت رسید.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر آنها در گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی