با افزایش لیست سیاه، مشاور کاخ سفید در پی تحریم شرکت های چینی


با افزایش لیست سیاه، مشاور کاخ سفید در پی تحریم شرکت های چینی

شفقنا- طبق گزارشی جدید یکی از مشاوران کاخ سفید تصمیم دارد شرکت های چینی که قانون کپی رایت و حق امتیاز اختراع های ثبت شده در آمریکا را زیر پا می گذارند، تحریم کند. طبق گزارشی جدید پیتر ناوارو مشاور کاخ سفید آمریکا قصد دارد با دریافت دستور ریاست جمهوری شرکت های چینی بیشتری را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی […]

با افزایش لیست سیاه، مشاور کاخ سفید در پی تحریم شرکت های چینی

شفقنا- طبق گزارشی جدید یکی از مشاوران کاخ سفید تصمیم دارد شرکت های چینی که قانون کپی رایت و حق امتیاز اختراع های ثبت شده در آمریکا را زیر پا می گذارند، تحریم کند.

طبق گزارشی جدید پیتر ناوارو مشاور کاخ سفید آمریکا قصد دارد با دریافت دستور ریاست جمهوری شرکت های چینی بیشتری را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی این کشور قرار دهد.

مهر نوشت: او تصمیم دارد شرکت های چینی که به طور مداوم قانون کپی رایت های و حق امتیاز اختراع های مختلف آمریکایی را زیر پا می گذارند، نیز به فهرست سیاه وزارت بازرگانی این کشور اضافه کند.

به این ترتیب شرکت های چینی که به طور مداوم طراحی های دستگاه یا ویژگی‌های نرم‌افزاری خاصی را در محصولات خود کپی می کنند، حتی اگر خطر امنیتی برای آمریکا به حساب نیایند، از سوی آمریکا تحریم می شوند.

البته ناوارو اعلام کرده این خبر جعلی است. اما روزنامه واشنگتن پست اشاره می کند که چند منبع آگاه داخل کاخ سفید نسخه‌های از این دستور احتمالی را دیده اند. اگر چنین خبری صحت داشته باشد نگرانی های بی شماری درباره سوء استفاده از قانون از سوی آمریکا به وجود می‌آید.

البته هنوز مشخص نیست شرکت های چینی در صورت انجام چه نوع تخلفاتی در این فهرست سیاه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟