پای درد دل مردم در روز تعطیل


پای درد دل مردم در روز تعطیل

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه امروز (یکشنبه پنجم آبان) معاونان خود و 18 مدیرکل استان را به ساختمان سفید استانداری کشاند تا پای درد دل مردم بنشینند و مشکلات آنها را پیگیری و حل کنند.

امروز، تعطیل رسمی و همه ادارات بسته بود؛ استانداری کرمانشاه اما شلوغ‌تر از یک روز عادی بود. ۵۳ شهروند مشکل‌دار از اول صبح یکشبنه به امید حل مشکلات خود به استانداری آمده بودند. آنان پیش‌تر در سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) ثبت نام کرده و تقاضای دیدن استاندار را داشتند.

مردم ابتدا در سرسرای تدبیر با استاندار کرمانشاه دیدار می کردند و هوشنگ بازوند هم در صورت نیاز، درخواست‌شان را به مدیران حاضر در سرسرای امید ارجاع می داد یا آن را همانجا به نتیجه می رساند و لبخند رضایت را روی لب‌شان می‌نشاند.

- آقای مهندس! شوهرم بیکار است و سه دختر دارم. اجاره نشین هستیم و بسیاری از وسایل ضروری زندگی را هم نداریم.

این بخشی از درد دل زن میانسالی بود که خطاب به استاندار کرمانشاه بیان کرد؛ بازوند هم درخواست او را به مدیران راه و شهرسازی و هلال احمر ارجاع داد تا برای حل مشکلاتش کمک کنند.

مراجعه کننده بعدی، آقای میرزاپور بود که بشدت از شهرداری‌ها گله داشت. گفت: انواع مبلمان شهری و وسایل بازی کودکان را تولید می کنم اما با اینکه آنها را ضمانت و نصب رایگان می کنم، شهرداری ها از من خرید نمی کنند و وسایل مورد نیاز خود را از استان های دیگر از جمله اصفهان می خرند.

او عکس های زیادی از تولیدات خود را نشان استاندار داد تا اینکه بازوند قانع شد و به مدیرکل امور شهری استانداری دستور داد هماهنگی لازم با تعدادی از شهرداری ها و دهیاری ها برای خرید از آقای میرزاپور انجام شود.

پای درد دل مردم در روز تعطیل

دعوای ۲۵ ساله

دقایقی بعد صدای استاندار در سالن پیچید:

آقای شریفی (مدیرکل راه و شهرسازی استان) را صدا کنید.

شریفی حضور نداشت اما آقای آهکی، معاون او از سالن امید آمد و روبروی بازوند و پیرمردی نشست که از آسفالت نبودن جاده روستایشان گله داشت.

استاندار گفت: آقای آهکی چرا مشکل آسفالت این مسیر ۱۴۰۰ متری بعد از ۲۵ سال حل نشده؟ برای آن نامه نگاری های متعددی شده اما هنوز به جایی نرسیده است.

- آقای مهندس برای انجام این کار باید دست کم ۵۰ خانوار در مسیر این را قرار داشته باشند.

هنوز حرف آهکی تمام نشده بود که بازوند گفت: حتما این کار انجام شود. ما پول آن را می دهیم، به این دعوای ۲۵ خاتمه دهید.

پای درد دل مردم در روز تعطیل

دقایقی بعد زن جوانی کنار استاندار نشست که خیلی زود او را متاثر کرد. آنقدر آرام صحبت می‌کرد که کلماتش واضح نبود اما بغض و اشکهایش را می شد، تشخیص داد. گویا شرایط مالی بسیار سختی داشت و خانه و وسایلی هم برای زندگی نداشت.

بازوند، مسئول دفترش را خواست و به آرامی چیزهایی در گوش او گفت. زن جوان هم که انگار از توصیه های استاندار خوشحال شده بود، تشکر کرد و رفت.

درخواست های چند شهروند بعدی از استاندار متفاوت بود؛ یکی از آنها دنبال تاسیس دامپروری صنعتی در اراضی ملی تیشه‌کن بود اما به مانع محیط زیست خورده بود. بازوند از این طرح استقبال کرد و از هدایت حاتمی، معاون اقتصادی خود خواست که این مشکل را پیگیری کند.

آقای کامبخش نیز برای فعال‌سازی مرغداری خود یک شریک خوب پیدا کرده بود اما بدهی او به بانک، این شریک را ترسانده بود. او از استاندار درخواست داشت که بدهی‌اش به بانک اقساطی شود.

اندکی بعد نوبت خانم حسینی و ۲ فرزندش بود؛ یک نوزاد هشت ماهه و یک پسر ۱۰ ساله، هر ۲ نابینای مادرزاد. گفت: پزشکان گفته‌اند با عمل جراحی خوب می شوند اما ما هزینه برای درمان نداریم.

استاندار، تلفن همراهش را برداشت و با دکتر هاشمی از مسئولان موسسه چشم پزشکی نور تهران تماس گرفت. او هم گفت اگر قابل جراحی باشند ما به صورت رایگان آنها را درمان می کنیم. خانم حسینی و فرزندانش برای پیگیری کارها به فاطمه رضوان مدنی، مدیرکل بهزیستی استان در سالن امید ارجاع شدند و او هم پیگیری ها را از همانجا آغاز کرد.

درخواست اشتغال، تقاضای کمک مالی و شکایت از رفتار غیرقانونی مدیران پتروشیمی اوره و آمونیاک هرسین با سهامداران از دیگر درخواست هایی بود که مراجعه کنندگان از استاندار کرمانشاه داشتند.

دیدار مردمی هوشنگ بازوند و مدیران کل استان پس از حدود ۲ ساعت به پایان رسید؛ استاندار کرمانشاه به خبرنگاران ایرنا و صداوسیما گفت: تلاش کردیم در جلسه امروز تا حد ممکن برای حل مشکلات مردم مساعدت کنیم.

۱۱۲۴ دیدار مردمی در یکسال

هماهنگی و مدیریت جلسه امروز را دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری انجام داد که مدیرکلی آن بر عهده حجت الاسلام عبدالله عزیزی است.

آنچنان که او به خبرنگار ایرنا گفت: از ۶ ماهه دوم سال ۹۷ تاکنون هزار و ۱۲۴ نفر از شهروندان استان با استاندار دیدار و مشکلات خود را مطرح کرده‌اند.

عزیزی با اشاره به بخشنامه ریاست جمهوری به استان‌ها گفت: طبق این بخشنامه هریک از مدیران استان باید یک روز در هفته از ساعت هشت تا ۱۲ را به دیدار مردمی اختصاص دهند؛ در این دیدارها هم باید کد ملی ارباب رجوع و اقدامات انجام شده درباره آن‌ها ثبت شود تا امکان رصد و بازرسی آن برای ما و نهاد ریاست جمهوری فراهم باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در یک سال اخیر هر هفته دست‌کم سه مدیر کل استان با حضور در سامانه سامد پاسخگوی شماره تماس ۱۱۱ و مشکلات مردم بوده اند.

پای درد دل مردم در روز تعطیل

سامد البته در روزهای دیگر هم سوالات، درخواست ها و مشکلات مردم را ثبت و ضبط می کند به طوری که غلامرضا بدخشان، مدیر سامانه سامد استان کرمانشاه به ایرنا گفت: روزانه دست کم ۲۰۰ تماس مردمی با این سامانه برقرار می شود که همکاران ما به تماس گیرندگان راهنمایی و مشاور ارائه می کنند یا آنها را به دستگاه موردنظر ارجاع می ‌دهند.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) زیرمجموعه دفتر بازرسی استانداری و شیوه‌ای ارتباطی است که مردم می توانند با شماره تلفن ۱۱۱ درخواست ها، شکایات و پیشنهادهای خود را از طریق آن به مسئولان اعلام کنند.

دسترسی سخت به مسئولان ارشد و مدیران کل و دوری بخشی از آنها از مردم عادی همواره یکی از گلایه های شهروندان است اما سامانه سامد توان کاهش این شکاف را دارد.

بیکاری، اعتیاد و مشکلات کسب و کار از مهمترین دغدغه های مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...