اولین تصاویر از همراهان ابوبکر البغدادی که به هلاکت رسیدند


اولین تصاویر از همراهان ابوبکر البغدادی که به هلاکت رسیدند

شبکه «العربیه» تصاویری از همراهان ابوبکر البغدادی رهبر داعش که در روستای باریشای ادلب به هلاکت رسیدند را منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: کاخ سفید در صفحه توئیتر خود تصاویری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را که به همراه تعدادی از مقامات این کشور، عملیات نیرو‌های ویژه آمریکا را به صورت زنده دنبال می‌کردند، منتشر کرد. دونالد ترامپ روز یکشنبه ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ در یک کنفرانس خبری گفت که به همراه وزیر دفاع، فرماندهان ارتش و دیگر مقامات آمریکا عملیات کشتن رهبر داعش را به صورت زنده دنبال کرد.

کاخ سفید این سخنان را لحظاتی پس از به پایان رسیدن کنفرانس خبری رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرد. دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری اعلام کرد که نیرو‌های ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه استان ادلب سوریه کشتند. او همچنین گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد فردی که نیرو‌های آمریکا کشته‌اند، ابوبکر البغدادی است.

ترامپ درباره جزئیات این عملیات گفت زمانی که نیرو‌های آمریکایی البغدادی را محاصره کردند، او شروع به گریه و دویدن کرده وارد حفره‌ای شد و هنگامی که سعی می‌کرد از دست نیرو‌های آمریکایی بگریزد، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و با ۳ کودکی که همراه او بودند کشته شد.

علاوه بر ۳ کودکی که به همراه البغدادی کشته شدند، دو همسر او نیز در حالی که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، کشته شدند. ۱۱ کودک از محل عملیات خارج شده و به جای دیگری منتقل شدند. تعدادی از تروریست هایی که در محل عملیات بودند نیز خود را تسلیم کردند، ولی تعداد بیشتری از آن‌ها کشته شدند. او گفت که ۱۵ دقیقه پس از مرگ البغدادی در نتیجه انفجار کمربند انفجاری، آوار کنار زده شده و از جسد البغدادی نمونه برداری شد.

در ادامه تصاویری از همراهان ابوبکر البغدادی فرمانده داعش را مشاهده می کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر