این شبهه که شیعه امیرمومنان(ع) را بر پیامبر(ص) تفضل می‌دهد، دروغ تندروهای وهابی است


این شبهه که شیعه امیرمومنان(ع) را بر پیامبر(ص) تفضل می‌دهد، دروغ تندروهای وهابی است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه شیعه عظمتی خاص برای پیامبر(ص) قائل است، گفت: این شبهه که ما امیرمومنان امام علی(ع) را بر پیامبر(ص) تفضل می‌دهیم یک دروغ بی‌شرمانه است که برخی تندروهای سلفی و وهابی آن را به شیعه منتسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ادیب یزدی» به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر شامگاه پنج‌شنبه، ۲ آبان به سخنرانی پرداخته و گفت: برای دفع برخی شبهات لازم است درباره پیامبر(ص) بیشتر صحبت کنیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: این شبهه که ما امیرمومنان امام علی(ع) را بر پیامبر(ص) تفضل می‌دهیم یک دروغ بی‌شرمانه است که برخی تندروهای سلفی و وهابی آن را به شیعه منتسب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: گاهی سخنان بدتر و دروغ‌های بزرگتری را مطرح می کنند مبنی بر اینکه شیعه اعتقاد دارد رسالت برای امیرمومنان امام علی(ع) بوده است بدا حاصل شده و جبرئیل پیام رسالت را برای پیامبر(ص) آورده است در حالی که شیعه به چنین امری اذعان و اقرار نکرده است.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: شیعه پیامبر(ص) را صدر کائنات، انسان اول، مخلوق نخستین، راس موجودات، مولای انبیاء، سرور اولیاء و اوصیاء همچون امیرمومنان امام علی‌(ع) می‌داند.

وی با بیان اینکه قداست و عظمتی که شیعه برای پیامبر(ص) قائل است در سایر فرق اسلامی مطرح نیست، اظهار کرد: برخی فرقه‌های اسلامی پیامبر(ص) را جایز‌الخطا معرفی می‌کنند و برخی روایات دروغ و نادرست را به حضرت(ص) نسبت می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: برخی فِرَق حتی فراموشی یا از نزد خود سخن گفتن را به پیامبر(ص) نسبت می‌دهند در حالی که خداوند در قرآن فرموده است که اگر پیامبر(ص) برخی سخنان نادرست را به ما نسبت دهد رگ کردن او را قطع می‌کنیم.

این استاد حوزه علمیه، بیان کرد: خداوند از ابتدای ولادت فرشتگانی را موظف کرد که از حضرت پیامبر(ص) حفاظت کنند به خصوص از شر یهود که دنبال نابودی حضرت رسول(ص) بودند. امروز هم صهیونیست‌ها به هر طریقی دنبال لطمه زدن به اسلام هستند.

وی تاکید کرد: امروز همه عالم در جنگ و نفاق می‌سوزد اما کشور جمهوری اسلامی در امن و امان قرار دارد، امنیت ایران مثال زدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به دستگیری روح‌الله زم، گفت: آن مردک خبیث و خودفروخته‌ای که چندین سازمان امنیتی از او حمایت می‌کردند به یاری خداوند توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر می‌شود، بنابراین دشمنان اسلام بدانند که این نظام ماندنی است و به خود زحمت ندهند.

این استاد حوزه علمیه افزود: پشتوانه ما انرژی هسته‌ای نیست، این نظام پشتوانه‌های الهی دارد و کسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد، دشمنان سرگردان هستند که با جریان تقوا و اخلاص جوانان ما چه کنند.

وی ابراز کرد: امام راحل مامور مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)‌ بودند امروز هم رهبر معظم انقلاب این ماموریت را ادامه می‌دهند بنابراین دشمنان اسلامی بیهوده تلاش نکنند. برخی مسئولان بدانند که خداوند و مردم می‌خواهند که این نظام اسلامی پابرجا بماند بنابراین شما از برخی کارهای زشت که خدشه به اسلام می‌زند دست بردارید در آینده انتخابات برای کسب صندلی‌های قدرت بی‌دینی و آبروریزی نکنید. انتخابات برای استحکام پایه‌های نظام است نه لرزان کردن دل‌های مردم مومن. این نظام پشتوانه معنوی، ملکوتی و الهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه یهود از لحظه تولد تا رحلت دنبال این بود که هرگونه شده پیامبر اسلام(ص) را نابود کنند، گفت: نشانه‌های عصمت پیامبر(ص)‌ از دوران کودکی و حتی شیرخوارگی حضرت(ص) مشهود بود، رسول خدا(ص) در راس عصمت قرار دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیعه به برکت روایات امام صادق(ع) زیباترین نگاه را به پیامبر اکرم(ص) دارد، خاطرنشان کرد: در همه زمینه‌ها خداوند خود به حضرت محمد(ص) آموزش دادند. شیعه چنین نگاهی به پیامبر(ص) دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی