افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان


 افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در بودجه دارند، خوشبختانه میزان وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان افزایش خوبی داشته است.

به گزارش ایسنا، فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بررسی گزارش عملکرد وصول درآمدهای مالیاتی طی شش ماه نخست سال جاری، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در بودجه دارند، خوشبختانه میزان وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان افزایش خوبی داشته و بیشتر آن مربوط به اخذ مالیات از افرادی بوده که در گذشته فرار مالیاتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: سه درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در هرمزگان بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شد و یک درصد نیز از محل ارزش افزوده به حوزه بهداشت و درمان استان اختصاص می یابد که پیگیر جذب آن هستیم تا این رقم مناسب در راستای کارهای عمرانی در حوزه بیمارستان‌ها و بهداشت و درمان استان هزینه شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در حوزه ظرفیت‌های اشتغال روستایی، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید بر مبنای این مطالعات میدانی برنامه ریزی های مناسبی جهت فعال سازی ظرفیت‌های خود در روستاها انجام دهند و همچنین روند جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در روستاها افزایش یابد.

همتی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز، رویکرد بودجه سال آینده کاهش چشمگیر وابستگی به درآمدهای نفتی از جمله در بودجه جاری است و همچنین کاهش هزینه‌های غیرضروری و انضباط بخشی بیشتر به بودجه دستگاه‌های اجرایی از جمله رویکردهای بودجه است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان نیز باید هرچه سریع تر گزارشات لازم در خصوص پروژه های عمرانی خود را جهت لحاظ شدن در بودجه ۹۹ آماده و ارائه دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از ردیف‌های ملی و متمرکز بودجه یکی از موارد بسیار مهمی است که دستگاه‌های اجرایی استان باید به آن توجه داشته و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی