30 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه 2 تهران ایجاد می‌شود


30 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه 2 تهران ایجاد می‌شود

تهران - ایرنا- شهردار منطقه 2 اعلام کرد: به‌زودی نخستین مسیر اختصاصی دوچرخه‌سواری در منطقه 2 پایتخت احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران، رسول کشت پور با اعلام این خبر گفت: با احداث پل‌های دوچرخه، باغراه ۱۸ هکتاری فدک، بوستان های ۱۳ هکتاری، پردیسان و نهج البلاغه منطقه ۲ به هم متصل و مسیری به طول ۳۰ کیلومتر برای دوچرخه سواری شهروندان ایجاد می شود.
وی افزود: یکی از راه های گسترش و رشد دوچرخه سواری در بین شهروندان احداث و توسعه مسیر های ویژه دوچرخه سواری است، از این رو احداث نخستین پل های دوچرخه تهران به عنوان پروژه ای با هدف حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی و ترافیک، تسهیل تردد با دوچرخه در مکان های تفریحی و بوستان ها با برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان محیط زیست و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۲ تهران با بیان اینکه فراخوان مسابقه طراحی اولین پل های دوچرخه تهران به زودی منتشر خواهد شد اظهار کرد: معماران، طراحان و متخصصان این حوزه می توانند با شرکت در این مسابقه ایده های خلاقانه و مبتکرانه خود را که با شاخص های اعلامی این منطقه مطابقت داشته باشد را به کار گیرند.

به گفته وی این پل ها قرار است بر روی اتوبان های شیخ فضل الله پایین تر از میدان صنعت و اتوبان همت حد فاصل شیخ فضل الله و یادگار امام (ره) احداث شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج