2 بیمارستان خراسان شمالی آماده جذب بیماران خارجی شد


2 بیمارستان خراسان شمالی آماده جذب بیماران خارجی شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی با بیان اینکه پذیرش بیماران خارجی در 2 بیمارستان استان میسر شده است گفت: رویکرد ما،  جذب بیمار از کشورهای ترکمنستان، افغانستان و عراق است.  

سید احمد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پذیرش بیمار خارجی در بیمارستان بنت الهدی در بجنورد و بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان از ابتدای آبان ماه سال جاری امکان پذیر شده است، اظهار داشت: قرابت فرهنگی و زبانی خراسان شمالی با ترکمنستان، دلیلی برای موفقیت این استان در جذب بیماران خارجی خواهد بود.

وی افزود: تلاش داریم تا مزیت رقابتی در این بیمارستان‌ها نسبت به شهر مشهد و بیرجند ایجاد شود.

هاشمی گفت: در بیمارستان بنت الهدی، پذیرش بانوان برای انجام جراحی های زنان و نوزادان و در آینده برای درمان ناباروری قابل ارائه است و در بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شیروان هم، جراحی چشم، اورولوژی، جراحی های عمومی در برخی جراحی های زنان قابل انجام است.

وی با اشاره به اینکه جذب بیمار خارجی، یکی از بسترها برای ارزآوری است خاطرنشان کرد: پذیرش بیماران در بیمارستان بنت الهدی با امکانات موجود انجام می شود و نه تنها بار مالی اضافی برای بیمارستان ندارد بلکه دریافتی از هر بیمار بر اساس تعرفه ای که مشخص خواهد شد می تواند به چهار برابر بیمار ایرانی برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پذیرش بیمار خاص مستلزم وجود تخت خالی در بیمارستان است و اولویت همیشه با بیماران داخلی است.

هاشمی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با در اختیار داشتن آژانس های گردشگری و هتل ها می تواند نقش بسزایی در ایجاد تجربه مثبت برای بیمار و همراهان او داشته باشد؛ تامین امنیت بیماران خارجی نیز همکاری دستگاه های متولی در استان را می طلبد، تلاش برای تسهیل رفت و آمد گردشگران پزشکی از نقاظ مرزی استان به رشد هر چه بیشتر و درآمدزدایی بیشتر کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اخذ این مجوزها اختیاری است، در باره اقدامات انجام شده در زمینه آماده شدن بسترها برای پذیرش بیماران خارجی گفت: تابستان سال ۹۷ دانشگاه تصمیم به اخذ مجوز IPD برای بیمارستان ها و مراکز جراحی استان گرفت و بیمارستان های امام حسن(ع)، بنت الهدی و هاشمی رفسنجانی با اعلام آمادگی در این مسیر قرار گرفتند.

وی گفت: ایجاد سایت های دو زبانه، دو زبانه کردن تمام آپلودهای بیمارستانی، برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی برای پرستاران پزشکان و کارشناسان IPD در بیمارستان ها، تهیه فرآیندهای پذیرش و ترخیص مربوط به بیماران به زبان انگلیسی و تجهیز اتاق های بیمارستان از جمله اقدامات انجام شده برای آماده کردن بیمارستان ها برای جذب بیمار خارجی است.

IPD به منزله پیشخوان ارتباط بیمارستان با بیماران خارجی از اولین تماس تا دریافت درمان و مراجعت به وطن و دریافت مراقبت های پس از عمل است.

وی اظهار داشت: تعرفه ها بر اساس استانداردهای مشخص شده از سوی اداره گردشگری و با تایید هیات امنای دانشگاه مشخص می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تبلیغات برای جذب بیماران از طریق سایت بیمارستان ها و هم چنین عقد قرارداد با آژانس های گردشگری انجام می شود.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟