قله یخبند قزوین


قله یخبند (یا شجاع الدین) قله‌ای به ارتفاع 2470 متر و در شمال شرق شهر قزوین ، مابین دو روستای میزوج و رزجرد واقع شده‌است. مسیر متداول صعود به قله یخبند از منطقه باراجین و روستای میزوج شروع شده و به روستای رزجرد ختم می‌شود . شیب ملایم ، قرار داشتن چندین چشمه در طول […] نوشته قله یخبند قزوین اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران -...

قله یخبند (یا شجاع الدین) قله‌ای به ارتفاع ۲۴۷۰ متر و در شمال شرق شهر قزوین ، مابین دو روستای میزوج و رزجرد واقع شده‌است. مسیر متداول صعود به قله یخبند از منطقه باراجین و روستای میزوج شروع شده و به روستای رزجرد ختم می‌شود . شیب ملایم ، قرار داشتن چندین چشمه در طول مسیر به خصوص هفت چشمهٔ رزجرد، چشم‌انداز شهر قزوین و قلل سیالان و خشچال را می‌توان از ویژگی‌های صعود به قله یخبند برشمرد.
برخی از مورخان و باستان‌شناسان باور دارند که قوم کاسپی‌ها (تیره‌ای احتمالا پیشاهندو-ایرانی) که در سواحل دریای کاسپین زندگی می‌کردند، به مرور کوچ کردند و شهری را ساختند که امروز یکی از مهم‌ترین شهر‌ها در غرب و مرکز کشورمان است. این شهر هم‌اکنون با نام قزوین شناخته می‌شود، اما در گذشته با نام‌های کاسپین، ارساس، ارساسیا، راژیا، کشوین، شادشاپور و باب‌الجنه شناخته می‌شد. شهر قزوین در دوره ساسانیان به دستور شاپور رونق گرفت. شاپور دوم یا شاپور بزرگ دهمین پادشاه ساسانی بود.

قله یخبند قزوین

باراجین نام منطقه‌ای در شمال شهر قزوین می‌باشد که از ابتدای آزادراه قزوین-زنجان شروع شده و تا دامنه‌های البرز غربی امتداد می‌یابد.این منطقه جزو مناطق نمونه گردشگری شهر قزوین می‌باشد.انتهای منطقهٔ باراجین به راهی ختم می‌شود که استان قزوین را به استان گیلان پیوند می‌دهد. این منطقه شامل چندین روستا می‌باشد.
از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه رودخانه ارنزک ، پارک جنگلی باراجین به مساحت ۱۴۰۰ هکتار و قله مردمی می‌باشد . چند مکان مهم شهر از جمله دانشگاه آزاد قزوین ، امامزاده باراجین ، مجموعه تالارشهر قزوین ، دهکده طبیعت,پیست پرش در آسمان وسورتمه ومجموعه طلاعیه ، سایت پروازی آسمان آبی قزوین ، شهربازی بزرگ دالفک و شهرک تفریحی کاسپین در این محل واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !