تولید 210 هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی در کردستان


تولید 210 هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی در کردستان

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه کردستان، دومین استان از لحاظ نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور است، گفت: طی سال گذشته در کردستان 210 هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی تولید شده است.

به گزارش ایسنا، انور اسماعیلی امروز (6 آبان) در همایش تجلیل از فعالان بیمه سلامت، اظهار کرد: اهداف سازمان بیمه سلامت شامل خرید راهبردی خدمات سلامت، استقرار راهنماهای بالینی، استقرار کامل سازمان الکترونیک، پوشش اجباری بیمه همگانی سلامتی، ایجاد خرید واحد خدمات سلامت با محوریت سازمان بیمه، تامین منابع مالی پایدار، افزایش کارایی و ارتقاء بهره وری و اطلاعاع رسانی کارآمد در سطح آگاهی مردم است.

وی افزود: بیش از 40 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و 150 هزار نفر در کردستان تحت پوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، بیان کرد: بیمه سلامت استان کردستان با 600 مرکز بهداشتی و درمانی شامل کیلینک‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها قرارداد همکاری دارد و به مردم استان خدمت رسانی می کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: گردش مالی در کل کشور ماهانه یک هزار و 200 میلیارد تومان و سالانه بالغ بر 16 میلیارد تومان بوده و در کردستان ماهانه حدود 30 میلیارد تومان برای حمایت از بیمه شدگان هزینه می شود.

وی ذکر کرد: سازمان بیمه سلامت به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات، استقرار سازمان الکترونیک را در چهار پروژه در دستور کار خود قرار داده که شامل تعادل الکترونیک اسناد پزشکی، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و تایید خدمات که در کل کشور در حال اجرا بوده و استان کردستان در چهار پروژه جزء استان های پیشتاز کشوری است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اجباری کردن بیمه برای آحاد مردم، افزود: قانون بیمه افراد را موظف کرده که یک بیمه پایه، یکسان و اجباری داشته باشند.

اسماعیلی گفت: همه افراد باید تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند و این قانون برای مردم کردستان نیز اجباری است.

وی بیان کرد: قانون افرادی را که فاقد بیمه هستند در صورت ناتوان بودن در پرداخت حق بیمه، به‌طور رایگان تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌دهد و خود حق بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه 9 درصد از مردم کشور فاقد بیمه هستند، عنوان کرد: در استان کردستان حدود 100 هزار نفر فاقد بیمه بوده که با اجباری شدن بیمه سلامت این افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کردستان، دومین استان از لحاظ نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور است، بیان کرد: طی سال گذشته در کردستان 210 هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی تولید است.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان بیمه سلامت کردستان، خاطرنشان کرد: استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، داروسازان و اعضای شورای بیمه های پایه، تعامل و همکاری بسیاری خوبی با سازمان بیمه سلامت داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط