سومین اهدای قلب در بوشهر انجام شد


سومین اهدای قلب در بوشهر انجام شد

بوشهر- ایرنا- با حضور تیم متخصص جداسازی قلب از تهران سومین اهدای قلب در بوشهر روز دوشنبه در بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی این استان انجام شد.

برای نخستین بار در کشور، قلب اهدایی مربوط به یک نوجوان ۱۴ ساله به نام محمد جواد نظری نیا در شهر خورموج استان بوشهر ۱۲ مهر سال ۹۵ ودومین برداشت قلب نیز سوم مهر سال ۹۶ مربوط به نوجوان ۱۷ ساله به نام مهدی ترخان در بیمارستان شهدای خلیج فارس انجام شد و برای پیوند به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با هماهنگی انجام شده با مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی‌های لازم برای برداشت قلب اهدایی انجام شد و با حضور یک تیم متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ، قلب این بیمار مرگ مغزی در فرایندی تخصصی جدا و برای پیوند به تهران منتقل می‌شود.

علیرضا باقری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زنده یاد محمد رضا شادمهر (میشگردی) ۱۹ ساله دانشجوی سال دوم رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج هفته گذشته به همراه دوست خود از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حرکت بود که با واژگونی خودرو، به کما رفت و با وجود تلاش‌های انجام شده دچار مرگ مغزی شد.

وی بیان کرد: با موافقت پدر و مادر این جوان قلب و دیگر اعضای حیاتی وی شامل پانکراس، ۲کلیه‌ و کبد او از سوی تیم‌های متخصص پزشکی برای پیوند به تهران و شیراز ارسال می‌شود و این عمل از لحاظ برداشت عضو بزرگترین عمل برداشت عضو به‌شمار می‌رود.

باقری گفت: این چهاردهمین برداشت عضو سال جاری و شصتمین ایثار ماندگار در استان بوشهر است که با این اقدام خیرخواهانه ‏جان بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان نیازمند به دریافت عضو نجات یافته است.

وی ادامه داد: از همه کسانی که تمایل به گسترش فرهنگ ‏اهدای عضو دارند درخواست می‌شود تا نسبت به اعلام این نیت خیرخواهانه خود با دریافت کارت اهدای عضو و یا اعلام آن در جمع ‏خانواده زمینه‌ساز ایثاری ماندگار در صورت رخ دادن مرگ مغزی شوند.‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت