پل «چهر» بازسازی می‌شود


پل «چهر» بازسازی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان هرسین اعلام کرد که پل تاریخی «چهر» که براثر وقوع سیل فروردین ماه امسال آسیب دیده است، بازسازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پل چهر در بخش بیستون مربوط به دوره پهلوی اول است که در سال ۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید؛ این پل تاریخی فروردین امسال به دلیل جاری شدن سیلاب و بالاآمدن آب رودخانه دچار خسارت هایی شد.

«امیر شاه آبادی» فرماندار هرسین روز دوشنبه ئدر گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در سیل امسال به دلیل بالا رفتن دبی آب رودخانه های گاماسیاب و دینور هشت روستا در محاصره آب قرار گرفتند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت های بیشتر و انسداد مسیر اصلی کرمانشاه به بیستون، بخشی از پل تاریخی چهر برش داده شد تا آب جمع شده زودتر تخلیه شود.

فرماندار هرسین عنوان کرد: پس از اتمام سیل به دستور استاندار کرمانشاه کار بازسازی پل آغاز شد و اکنون در حال ساخت دیواره های پل هستیم.

شاه آبادی با بیان اینکه بعد از ساخت دیواره تکیه گاه مطمئنی در کنار دستک شمالی پل قدیمی چهر زده می شود، افزود: این کار باعث خواهد شد که استحکام پل بالا رفته و این اثر تاریخی برای همیشه حفاظت شود.

وی با بیان اینکه راهداری مکلف به بازسازی این ترک ایجاد شده بر روی پل است، گفت: میراث فرهنگی باید این ترک را بازسازی و مرمت کند که امیدواریم قبل از بالا آمدن آب رودخانه گاماسیاب این کار انجام شود.

فرماندار هرسین با تاکید بر اینکه با توجه به آغاز فصل بارش ها بازسازی پل چهر با جدیت دنبال می شود، گفت‌: دستگاه های مربوطه پای کار هستند و کار بازسازی با تلاش ۲۴ ساعته دنبال می شود.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی