استقرار سیستم دفاع هوایی «اس-300» در مرز تاجیکستان و افغانستان


استقرار سیستم دفاع هوایی «اس-300» در مرز تاجیکستان و افغانستان

شفقنا- خبرگزاری های آسیای میانه به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه مرکزی نظامی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه موشکی ضد هوایی «اس-300» در مرز تاجیکستان با افغانستان مستقر شده است. به گزارش رسانه های آسیای میانه، علاوه بر استقرار اس-300 در مرز این دو کشور، این سامانه ضد هوایی وظیفه تضمین پدافند هوایی منطقه آسیای میانه را با […]

استقرار سیستم دفاع هوایی «اس-300» در مرز تاجیکستان و افغانستان

شفقنا- خبرگزاری های آسیای میانه به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه مرکزی نظامی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه موشکی ضد هوایی «اس-۳۰۰» در مرز تاجیکستان با افغانستان مستقر شده است.

به گزارش رسانه های آسیای میانه، علاوه بر استقرار اس-۳۰۰ در مرز این دو کشور، این سامانه ضد هوایی وظیفه تضمین پدافند هوایی منطقه آسیای میانه را با همراهی نیروهای مسلح تاجیکستان نیز برعهده خواهد شد.

ایرنا نوشت: این نخستین سیستم موشکی اس-۳۰۰ است که در مرز با افغانستان و محل فعالیت نیروهای بین المللی، مستقر می شود و وظیفه اصلی این بخش، پوشش دادن امکانات پایگاه بیست و یکم ارتش روسیه در اثر حملات هوایی و فضایی خواهد بود.

سامانه هوایی اس-۳۰۰ برای دفاع از تجهیزات بزرگ صنعتی، اداری و پایگاه های نظامی ایجاد شده است و نخستین سیستم چند کاناله با توانایی ردیابی شش هدف است.

اس-۳۰۰ یک سامانه موشکی سطح‌ به‌ هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در اواخر دهه ۱۹۷۰ در شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد. مدل‌های مختلف این موشک در نام‌گذاری ناتو با نام‌های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ۲۰ شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس