خلخال قطب سوم گردشگری استان اردبیل است


خلخال قطب سوم گردشگری استان اردبیل است

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: توسعه و رونق گردشگری ، شهرستان خلخال را به قطب سوم گردشگری استان تبدیل کرده است.

نادر فلاحی روز دوشنبه در بازدید از طرح‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال افزود: شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر در رتبه‌های اول و دوم استانی قرار دارند.

وی گفت: یکی از دلایل تمایز اردبیل در بحث گردشگری با سایر استان‌ها تنوع جاذبه‌های آن است که در سایه تنوع اقلیم و فرهنگ مناطق مختلف شکل گرفته است.

وی به قطب‌بندی گردشگری این استان خبر داد و اظهارداشت: قطب‌بندی مغان شامل شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی، قطب سبلان شامل شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، نیر و سرعین و قطب باغرو شامل شهرستان‌های نمین، کوثر و خلخال است.

او با بیان اینکه این قطب‌بندی محور برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در حوزه گردشگری خواهد بود، افزود: به دنبال انسجام و نظم دهی به برنامه‌ها و در عین حال توجه به جاذبه‌ها و قابلیت‌های هر قطب متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه پیش از این تعریف محورهای جدید گردشگری از سوی این مجموعه مطرح شده بود، اظهارداشت: تعریف قطب‌های جدید پیرو تحقق این سیاست بوده و بویژه جلب مشارکت فرمانداران در دستور کار است.

به گفته فلاحی ، با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر گردشگری استان اردبیل بویژه در بخش روستایی، در برنامه‌های جدید روستاها محور برنامه‌ریزی‌ها و تعریف رویدادها خواهند بود و از جمله توسعه اقتصاد روستا با نگاهی به بوم‌گردی‌ مورد تاکید است.

او با اشاره به میزبانی کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰، افزود: این رویداد فرصت مطلوبی جهت معرفی قابلیت روستاها و جاذبه‌های بی شمار واقع در زندگی روستایی و عشایری اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی را سیاست دیگر اداره کل دانست و گفت: در نظر داریم تقویم گردشگری استان با مشارکت تمامی معاونت‌ها تدوین شده و با برنامه‌ریزی منظم نسبت به معرفی جاذبه‌ها در قالب رویدادهای متنوع اقدام کنیم.

او با اشاره به دست اجرا بودن چندین طرح گردشگری بزرگ در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال بیان‌کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها شامل طرح راه‌اندازی بزرگترین پل معلق جهان ،هتل‌های ۵ ستاره و ۳ ستاره ازناو سبز و رغائب ،مجموعه قصرهای چوبی برادران شاد با ۴۰ سوئیت واقع در داخل فضای سبز،رستوران و اماکن اقامتی علاوه بر فراهم شدن زمینه اسکان و آسایش همه‌جانبه گردشگران در این منطقه زمان ماندگاری گردشگر نیز بمراتب افزایش خواهد یافت.

فلاحی گفت: برای راه‌اندازی طرح‌های گردشگری در ازناو خلخال تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار مجریان قرار گرفته و مقدمات لازم برای پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز به مجریان طرح‌های جدید فراهم شده است.

استان اردبیل از شمال تا جنوب دارای طبیعت منحصر بفردی است تا جایی که می‌توان در فصول مختلف آب و هوای متنوعی را در این استان تجربه کرد و این موضوع جاذبه قابل توجهی برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده و در طول سال می‌توان شرایط آب و هوایی فصول مختلف را در یک استان تجربه کرد.

همچنین تنوع فرهنگی، آداب و رسوم و غذاهای سنتی از شمال تا جنوب استان اردبیل فرصتی را فراهم کرده تا در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری از شمال تا جنوب استان شاهد

جاذبه‌های متعددی در حوزه تاریخی و فرهنگی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !