بیش از 14 هزار دفتر تعاونی در خلخال توزیع شد


بیش از 14 هزار دفتر تعاونی در خلخال توزیع شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال گفت: در مهرماه امسال 14 هزار و 600 جلد انواع دفتر دانش‌آموزی در بین مدارس این شهرستان توزیع شد.

سیدناصر میرمرسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تامین لوازم تحریر موردنیاز دانش‌آموزان به نرخ تعاونی و پایین‌تر از قیمت بازار در اولین ماه سال تحصیلی جاری دفتر به نرخ تعاونی در این شهرستان در ۲ مرحله و در مرحله اول پنج هزار و ۸۰۰ جلد و در مرحله دوم نیز هشت هزار و ۸۰۰ جلددفتر توزیع شد.

او اظهارداشت: از مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ دفتر توزیع شده به قیمت تعاونی در این شهرستان و به تناسب جمعیت دانش‌آموزی ۶ هزار و ۸۸۰ جلد دفتر در مرحله اول و چهار هزار و ۵۱۲ جلد در مرحله دوم در بین مدارس منطقه آموزش و پرورش خلخال ، ۶۲۸ و ۹۵۷ جلد در مدارس منطقه شاهرود و ۵۸۰ جلد بار اول و ۸۸۴ جلد برای بار دوم در بین مدارس منطقه خورش‌رستم توزیع شد.

وی با بیان اینکه توزیع دفتر به قیمت تعاونی در این شهرستان ادامه خواهد داشت، گفت: دفترهای تعاونی تهیه شده از سوی این اداره به نرخ هر دفتر ۴۰ برگ ۱۷ هزار ریال ،۵۰ برگ ۲۲ هزار ریال ،۶۰ برگ ۲۵ هزار ریال ،۸۰ برگ ۳۴ هزار ریال و ۱۰۰ برگ به نرخ ۴۲ هزار ریال در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از گران‌فروشی در بحث لوازم تحریر گزارش نشده و بالا بودن قیمت این کالاها متاثر از قیمت کارخانه تولید کننده آن در کشور است، افزود: قیمت دفتر تعاونی توزیع شده در خلخال یک سوم قیمت بازار آزاد است.

میرمرسلی از تشدید بازرسی و نظارت بر بازار این شهرستان در ۲ ماه گذشته خبرداد و گفت: برغم افزایش سطح بازرسی بر واحدهای تجاری و اماکن تهیه توزیع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم سطح تخلفات صنفی بمراتب کاهش یافته است.

او بیان کرد: افزایش بازرسی نانوایی‌های خلخال نیز در این مدت نتایج مثبتی همچون کاهش تخلفات نان بدنبال داشته ولی تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها همچمنان به عنوان تخلف اول این صنف در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت نان در روزهای اخیر افزایش نیافته ، بیان‌کرد: افزایش سه برابری کرایه حمل آرد از کارخانه‌های آردسازی مرکز استان به خلخال موجب وسوسه نانوایان این شهرستان برای افزایش نرخ نان شده ولی با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان برخورد خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق