نخستین پردیس سینمایی مازندران در نور بهره‌برداری می‌شود


نخستین پردیس سینمایی مازندران در نور بهره‌برداری می‌شود

نوشهر - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از بهره‌برداری نخستین پردیس سینمایی امید مازندران تا پایان سال جاری در نور خبر داد.

داود فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پردیس سینمایی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و زیربنای بیش از ۶۰۰ متر مربع در سه سالن با ظرفیت هر کدام حداقل یکصد نفر توسط شهرداری نور احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس برآورد اولیه حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن نیاز است که ۷۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان سینمایی کشور و ۵۰۰ میلیون تومان نیز توسط سازمان شهرداری های وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای پروژه پردیس سینمایی امید پرداخت می شود.

فلاح با بیان اینکه نخستین پردیس سینمایی مازندران در بلوار ساحلی امام علی (ع) شهر نور در حال ساخت است ، گفت: نقشه و طراحی سازه پروژه پردیس سینمایی توسط سازمان سینمایی وزارت ارشاد تهیه شده زمین و اجرای عملیات این پروژه نیز با شهرداری نور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه به هنگام ساخت این مجتمع شهرداری نور هم می تواند سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کند، ادامه داد: شهرداری نور با جذب سرمایه گذار خصوصی در پردیس سینمایی می تواند مابقی اعتبارات لازم را تامین کند و این مجتمع را با ۵ سالن ارتقا دهند.

فلاح خاطرنشان کرد: ساخت نخستین پردیس سینمایی امید مازندران در نور و بیستمین پردیس سینمایی کشور براساس تفاهم نامه بین سازمان امور سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شهر نور شروع شده و قرار است حداکثر تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: این پردیس سینمایی با نقشه و معماری زیبا ، تاسیسات ، سالن ، پرده و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و خواهد بود.

وی ادامه داد: مجهزترین دستگاه‌های دیجیتال روز با منبع نور لیزری، سیستم صوتی «دالبی»، تمام صندلی‌ سالن‌ها از نوع وی‌آی‌ پی به همراه وجود سالن سینمای ویژه کودکان در نخستین پردیس سینمایی مازندران تجهیز و احداث خواهد شد تا به علاقه‌مندان به سینما خدمات ارایه دهد.

فلاح اظهار داشت: شهرستان بدون سینما نور، با تلاش و پیگیریهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده ، فرماندار و تعامل شهردار و شورای اسلامی شهر نور در آینده نزدیک دارای نخستین پردیس سینمایی مازندران خواهد شد که با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه می تواند نقش مهمی در جذب بیشتر گردشگران داشته باشد.

مازندران با وجود داشتن ۲۲ شهرستان و ۵۸ شهر ۱۷ سالن سینما با حدود ۵ هزار و ۷۰۰ صندلی دارد.

شهرستان گردشگرپذیر نور با جمعیت بالای ۱۲۰ هزار نفر در غرب مازندارن سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)