نیاز عاطفی ما به امام زمان(عج) بیشتر از نیاز نوزاد به مادر است/ذکر شیرین پایان محرم و صفر


نیاز عاطفی ما به امام زمان(عج) بیشتر از نیاز نوزاد به مادر است/ذکر شیرین پایان محرم و صفر

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان‌اینکه اگر یک محرم و صفر خوب ذکر امام حسین(ع) را به جای آورده باشید آخر آن باید ذکر مهدی فاطمه(س) برای شما شیرین باشد، گفت: نیاز عاطفی انسان به امام زمان(عج) بیشتر از نیاز نوزاد به آغوش مادر است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: نفس انسان زیباست اگر از آن درست استفاده کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در صورت اطاعت کامل از خداوند می‌تواند خدایی کند، تصریح کرد: فرعون از بد راهی می‌خواست خدایی کند اگر از راه خوب بخواهید خدایی کنید باید همچون حضرت ابوالفضل(ع)، سایر ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج)‌ عمل و رفتار کنید که امروز بسیاری از حاجات دنیوی و اخروی مردم به دست آنها باز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه نفس انسان زیبا، عزیز و محترم است اگر در مسیر درست قرار گیرد، ابراز کرد: خداوند از بندگان خود تنها تزکیه را می‌خواهد زیرا همه خوبی‌ها در درون او قرار دارد.

وی با بیان اینکه انسان باید خود را دوست داشته باشد، تاکید کرد: هرچه می‌خواهید در این دنیا و آخرت پاسخ دارد هیچ وقت آرزوی مرگ نکنید زیرا خداوند به خواسته‌های ما پاسخ می‌دهد اما باید خواسته‌های خود را درست بشناسیم و پاسخ درست دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عیش دل انسان به ذکر الهی است، گفت: لذت‌های دیگر کمتر از لذت ذکر الهی هستند، برای استفاده کردن از لذت ذکر الهی توبه کنیم و از خداوند بخواهیم عمری را که بدون لذت ذکر او گذشت برای ما جبران کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند دوست دارد که بنده از نعمات او استفاده کرده و لذت ببرد، اظهار کرد: در روایات فراوانی داریم که لذت و تفریح اصلی نفس در ذکر الهی است، لذت بردن از ذکر الهی برای بسیاری سخت است.

وی با استناد به روایتی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه ذکر خدا محل لذت بردن انسان است، ابراز کرد: برای لذت بردن از ذکر الهی نیاز به رشد و بالندگی است. مشاعر خود را بیشتر باز کنید که از ذکر الهی لذت ببرید در این صورت زندگی برای شما آسان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه مخلوقات نشانه و جلوات الهی هستند، تصریح کرد: لذت ذکر الهی بهتر از همه لذات دنیا است، خداوند در دنیا بهترین نعمت‌ها را به انسان عطا می‌کند اما با وجود این می‌فرماید که با ذکر و عشق الهی دنیا را تحمل کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان های زاهد زجر نمی‌کشند، اظهار کرد: اگر دل شما دوست دارد سراغ عیش و نشاط برود بدانید که بهترین تفریح‌های دنیایی هم بدون ذکر خدا تلخ می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذکر الهی سخت است، تاکید کرد: ذکر اهل‌بیت(ع) راحت‌تر از ذکر خدا است کسی که شیرینی ذکر اهل‌بیت(ع) را درک نکرده باشد شیرینی ذکر الهی را درک نخواهد کرد. هر کس می‌خواهد از ذکر الهی لذت ببرد با ذکر امام زمان(عج) شروع کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک محرم و صفر خوب ذکر امام حسین(ع) را به جای آورده باشید آخر آن باید ذکر مهدی فاطمه(س) برای شما شیرین باشد، اخیرا کشف کردند که اگر همه نیازهای مادی نوزداد اعم از خوراک و پوشاک تامین شود اما آغوش عاطفی مادر یا کسی جای مادر نباشد نوزاد به خودی خود هلاک خواهد شد، نیاز عاطفی انسان به امام زمان(عج) خود بیشتر از نیاز عاطفی یک نوزاد به آغوش گرم مادر است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من