افزایش تحرکات نظامی آمریکا در یونان


افزایش تحرکات نظامی آمریکا در یونان

ارتش آمریکا در یک فعل و انفعال نظامی تعداد بسیاری از انواع بالگردهای پیشرفته نظامی خود را به یک پایگاه نظامی در یونان اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا روز یکشنبه تعداد زیادی از بالگردهای جنگی خود را به یونان اعزام کرد.

به نوشته شماره دوشنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» ارتش آمریکا تعداد بسیاری از بالگردهای «بلک هاوک» و «آپاچی» خود را در شهر ساحلی «ولوس» در یونان مستقر کرد.

بر اساس این گزارش، بالگردهای آپاچی -64 و بلاک هاوک- 60 روز یکشنبه در یک پایگاه هوایی در شهر ولوس مستقر شدند.

افزایش تحرکات نظامی آمریکا در یونان

این در حالی است که چندی قبل «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «نیکوس پاناجیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان در آتن، پایتخت یونان درباره همکاری امنیتی دو جانبه و تقویت توافق دفاعی میان آمریکا و یونان گفت‌وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته دیفنس بلاگ ، مقام‌های آمریکایی در توجیه این فعل و انفال نظامی گفتند انتقال این تعداد بالگرد برای شرکت در رزمایش‌های مشترک و چند جانبه با متحدان و شرکا و به منظور تقویت روابط نظامی و افزایش سطح‌ آمادگی است. آمریکا بر اساس یک توافقنامه با کشورهای اروپایی،متعهد به دفاع از متحدان ناتویی خود و شرکای دیگر در این قاره است.

چندی قبل نیز یک رسانه ترکیه‌ای از ساخت یک پایگاه ویژه استقرار بالگرد‌ها و پرسنل نظامی آمریکا در یونان جهت زیر نظر داشتن تحرکات ارتش ترکیه در دریای اژه خبر داد. وبگاه «احوال» با اشاره به این خبر نوشت که اینک یک پایگاه برای استقرار بالگردها و نیروهای آمریکایی در منطقه «استفانوویچ» واقع در شهر «تسالی» در یونان در دست ساخت است. گفته می شود پس از اتمام کار ساخت این پایگاه، بالگردهای جنگی آپاچی ، بلک هاوک و شینوک در آنجا مستقر خواهند شد.

این در حالی است که واشنگتن به تازگی 2000 نظامی، 700 دستگاه زره پوش و تجهیزات را به پایگاه خود در 60 کیلومتری مرز یونان با ترکیه اعزام کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی