برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر


برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

در سال‌های اخیر ژانر فانتزی در بین فیلمساز‌ها مورد توجه قرار گرفته که بهترین آن‌ها را در قرن اخیر معرفی می‌کنیم.

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جدا از اندک فیلم‌هایی که در دهه ۸۰ میلادی مثل فیلم‌های «کُنان بربر» و «کرول» اکرا شدند، ژانر فانتزی اغلب به دلیل هزینه ساخت بالا و اینکه فیلمساز‌ها این ژانر را جدی نمی‌گرفتند، مورد توجه و محبوب تبود.

اما در آستانه وارد شدن به قرن ۲۱ مجموعه فیلم‌های سینمایی «هری پاتر» و «ارباب حلقه ها» پای این ژانر را به هالیوود باز کردند. تا جایی که سریال فانتزی «بازی تاج و تخت» در بین محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت.

فیلم سینمایی «وارکرفت» نماینده دیگر این ژانر به کارگردانی دانکن جونز در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و از بازی ویدئویی به همین نام تاثیر گرفت که داستان جدال انسان‌ها و گروهی از موجودات به نام اورک‌ها را روایت می‌کند. فیلم های زیادی را می توان در دسته فانتزی ها قرار داد اما موارد زیر فیلم های شاخصی هستند که زمینه ای کاملا فانتزی و خیال پردازانه دارند.

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«سرگذشت نارنیا»

این فیلم اولین اقتباس از رمانی به همین نام به قلم سی اس لوئیس نویسنده مشهور است که کارگردانی آن نیز توسط آندرو آدامسون انجام شد. آدامسون سابقه دو نامزدی اسکار برای انیمیشن «شرک» را نیز در کارنامه دارد. خط داستانی این فیلم بسیار قوی است و روایتگر ماجرای ۴ کودک است که دنیایی عجیب و غریب به نام نارنیا را در پشت جالباسی خانه خود کشف می‌کنند و حالا باید به شیری به نام اصلان کمک کنند تا سرزمین نارنیا را نجات دهند.

****

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه»

دزدان دریایی، شاید بزرگترین فیلم در بین فیلم‌های اقتباس شده از جاذبه‌های تم پارک هاست. در حالی که دنباله این فیلم به اندازه کافی خوب نبود، اما نقش آفرینی اورلاندو بلوم، کایرا نایتلی و جفری راش سطح قابل قبولی داشت. این فیلم چهره دیگری از جانی دپ در نقش جک اسپارو است که متفاوت‌ترین نقش‌ها در حرفه خود را بازی کرده است. داستان فیلم از این قرار است که گروهی از دزدان دریایی نفرین شده به دنبال نجات خود هستند.

****

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«چگونه اژد‌های خود را آموزش دهید»

جدیدترین بخش این انیمیشن امسال با عنوان «دنیای پنهان» منتشر شد و یکی از مدعیان اسکار نیز محسوب می شود. در قسمت ابتدایی، یک نوجوان وایکینگ به نام هیکاپ می‌خواهد مثل بقیه افراد قبیله خود به یک شکارچی اژد‌ها تبدیل شود، اما متوجه می‌شود که اژد‌ها موجودی خارق العاده است که می‌توان آن‌ را رام کرد. ماجراجویی‌هایی این شخصیت در قسمت سوم و با آزاد کردن اژد‌ها به پایان رسید.

****

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«هری پاتر و زندانی ازکابان»

جی کی رولینگ توجه دنیا را با این فیلم که داستان یک جادوگر جوان به نام هری پاتر است را به خود جلب کرد. پیش از این فیلم دو قسمت دیگر ساخته شده بود، اما قسمت سوم یک قدم دگرگون کننده در این مجموعه سینمایی است. موضوع کلی فیلم درباره هری پاتر است که سال سوم تحصیلات خود را سپری می‌کند و با نجات پدر خوانده اش اطلاعات جدیدی در مورد قتل پدر و مادرش به دست می‌آورد.

****

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«هزار توی پن»

تعداد کمی از مخاطبان می‌توانند به توانایی گیرمو دل تورو در ساخت فیلم‌های فانتزی دست پیدا کنند. این فیلم که به زبان اسپانیایی است چندین جایزه و نامزدی در اسکار را دریافت کرده است. دل تورو در نهایت توانست با فیلم فانتزی «شکل آب» جایزه اسکار کارگردانی خود را دریافت کند. در این فیلم دختری وارد یک هزار تو می‌شود که به دنیایی زیر زمینی ختم شده و مرز بین خیال و واقعیت تجربه می‌کند.

****

برترین فیلم‌های فانتزی قرن 21 را بشناسید + صاویر

«ارباب حلقه ها: یاران حلقه»

شاید موفق‌ترین فیلم‌ها در این ژانر، سه گانه ارباب حلقه‌ها باشد که حالا قرار است سریال آن برای سال ۲۰۲۱ ساخته شود. کتابی که فیلم از روی آن اقتباس شده نوشته تالکین است؛ کسی که برای نژاد‌های مختلف در کتابش زبان خاص خود را اختراع کرده. نقش آفرینی‌های موفق در این فیلم از سوی بازیگرانی مثل ویگور مورتنسن، ایان مک کلن و الیجا وود دیده می شود.

گزارش از امیرمحمد درویشی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته