خرید گیتار کلاسیک یاماها C40 در مقابل یاماها C70 از تهران ملودی


خرید گیتار کلاسیک یاماها C40 در مقابل یاماها C70  از تهران ملودی

در این مقاله فروشگاه اینترنتی تهران ملودی گیتارهای کلاسیک پرفروش یاماها C40 را با یاماها C70 مقایسه کرده است.

تهران ملودی به‌عنوان پیشروترین عرضه‌کننده ساز و ادوات موسیقی، لوازم استودیویی و تجهیزات صدابرداری، فعالیتش را در سال ۱۳۸۸ با افتتاح وب‌سایت خود شروع کرد. وب‌سایتی که از ابتدا به‌دنبال اهداف بزرگی بود. جایی که کاربران به‌راحتی می‌توانند اطلاعات لازم را در مورد کالاهای مورد نظر، با تنوع بی نظیری از برندها کسب کنند، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند و با تغییر در الگوهای قدیمی خرید و پرهیز از سفرهای درون و برون شهری خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند و در سریع‌ترین زمان ممکن، محصولات مورد نظر خود را دریافت کنند.

شروع یادگیری یک ساز جدید، آن هم ساز بی‌نظیری مانند گیتار که سبک‌ها و استایل‌های مختلفی را پوشش می‌دهد، یک اتفاق کاملا بی‌نظیر است. اینجا است که خرید یک گیتار مناسب اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، جایی که قرار است سازی را تهیه کنید و در ساعات مختلف روز با آن تمرین کنید، زیباترین ملودی ها را بنوازید و ناب‌ترین ایده‌ها را خلق کنید.

خرید اینترنتی انواع گیتار از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی

در میان انواع گیتار شامل گیتار کلاسیک، گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک و گیتار بیس، این گیتارهای کلاسیک هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و جای خود را در میان نوازندگان مبتدی و حرفه‌ای محکم کرده‌اند. مهم‌ترین ویژگی و وجه تمایز گیتارهای کلاسیک با سایر گیتارها، برخورداری از سه سیم نایلون و سه سیم فلزی است که به همین علت به این گیتارها، گیتارهای نایلون هم می‌گویند. اما در سایر گیتارها تمامی سیم‌ها فلزی هستند.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین تولید‌کنندگان گیتار در جهان می‌توان به گیتار یاماها، گیتار کورت، گیتار الحمبرا و… اشاره کرد که معمولا این برندها تولیدکننده انواع گیتار هستند.

اما اگر بخواهیم به‌طور تخصصی و براساس قیمت گیتار به مطرح ترین گیتارهای کلاسیک بازار اشاره کنیم، قطعا گیتار یاماها C40 و یاماها C70، صدرنشین جدول این عناوین خواهند بود. گیتارهایی که به‌علت قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا، صدای جذاب و گیرا و بازار دست دوم ایده‌آل، طرفداران بی‌شماری را برای خود دست و پا کرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی ویژگی‌های این دو گیتار، شما را با مشخصات هر دو آن‌ها آشنا کنیم.

خرید اینترنتی گیتار کلاسیک یاماها C40

گیتار کلاسیک یاماها C40 یکی از محبوب‌ترین گیتارها برای شروع یادگیری گیتار و پرفروش‌ترین گیتار در بازار امروز ایران و جهان است، تا جایی که در اکثر خانواده‌ها یک C40 در کنار سایر لوازم ضروری منزل به چشم می‌خورد. همینطور بسیاری از استادان، خرید این گیتار کلاسیک را به هنرجویان خود پیشنهاد می‌کنند.

دلیل این محبوبیت، کیفیت ساخت بسیار خوب این ساز، صدای ایده‌آل و در عین حال قیمت مناسب این گیتار است. بسیاری از گیتارهای رقیب یاماها C40 از مواد اولیه‌ رده پایین استفاده می‌کنند. در صورتی که گیتار کلاسیک یاماها C40 نه‌تنها طراحی و مواد اولیه‌ی بسیار باکیفیتی دارد، بلکه توسط سازندگان باتجربه‌ اندونزیایی تولید می‌شود و به همین دلیل کیفیت ساخت بهتری نسبت به نمونه‌های مشابه موجود در بازار دارد. این گیتار همچنین مانند دیگر گیتارهای کلاسیک، دسته‌‌ای پهن دارد و به همراه سیم‌های نایلون استفاده می‌شود که روند یادگیری را برای هنرجویان ساده‌تر می‌کند.

خرید گیتار کلاسیک یاماها C40 در مقابل یاماها C70  از تهران ملودی

با بهره‌مندی از مواد اولیه‌ خوب و کیفیت ساخت همیشگی کمپانی یاماها و صدای زیبا و طراحی قابل اعتماد، قیمت گیتار کلاسیک C 40 ثابت می‌کند که قیمت مناسب می‌تواند با کیفیت درخور توجه نیز همراه باشد. بدنه‌ کاملا از چوب‌ ساخته شده و جنس صفحه‌ رویی این گیتار کلاسیک یاماها از صنوبر است که به‌دلیل صدای شاداب و انتقال خوب لرزش‌ها، انتخاب اول بسیاری از نوازندگان گیتار است. جنس صفحات پشتی و کناری این گیتار از مرانتی است که به‌عنوان جایگزینی برای چوب ماهون استفاده می‌شود. صفحه انگشت گذاری این ساز نیز از چوب Rosewood ساخته شده است که صدایی گرم دارد و محبوب‌ترین گزینه در ساخت فرت‌ بورد گیتارهای حرفه‌ای محسوب می‌شو. شرکت یاماها همچنین از ماشین هدهای کروم در این ساز کلاسیک استفاده کرده که به‌خوبی از کوک آن محافظت می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی گیتار کلاسیک یاماها C40

دسته‌ی پهن ۵۲ میلی‌متری که به روند یادگیری کمک شایانی می‌کندصدای ایده‌آل و قیمت مناسبصفحه‌ انگشت‌گذاری و بریج از جنس Rosewoodبهترین گیتار کلاسیک برای شروع به یادگیریصفحه‌ی رویی از جنس صنوبر با صدایی زندهقسمت‌های فلزی از جنس کرومساخت کشور اندونزی

خرید اینترنتی گیتار کلاسیک یاماها C70

گیتار کلاسیک یاماها C70 از گیتارهای کلاسیک یا نایلون کمپانی خوش‌نام یاماها است که برای هنرجویان موسیقی کاملا ایده‌آل است. بسیاری از نوازندگان گیتار اولین سازشان همین گیتارهای سری C بوده است.

گیتارهای سری C که معروف‌ترین آن‌ها یاماها C40 و یاماها C70 هستند، قدمتی بیش از ۳۰ سال دارند و یاماها هنوز هم این سازها را تولید می‌کند و همیشه درحال بهتر کردن آن‌ها است. این گیتارها باوجود اینکه گیتار ارزان‌قیمت به حساب می‌آیند، صدای حجیم و جذابی دارند.

خرید گیتار کلاسیک یاماها C40 در مقابل یاماها C70  از تهران ملودی

صفحه انگشت گذاری این گیتار کلاسیک یاماها، یعنی یاماها C70 از جنس چوب Rosewood است که باعث می‌شود عملکرد خوبی را حین نواختن تجربه کنید. همچنین جنس جعبه صدای این گیتار چوب کاج نوئل است که باعث تولید صدایی حجیم می‌شود. چوبی که برای قسمت پشت و کناره جعبه صدای این ساز در نظر گرفته شده شوریا نام دارد که باعث بهبود رزونانس صدا می‌شود. از لحاظ اندازه، این گیتار استاندارد است و مناسب استفاده افراد بزرگسال است. ماشین هد C70 کیفیت مناسبی دارد و کوک ساز را به‌خوبی حفظ می‌کند. کیفیت ساخت، صدا و اکشن این گیتار کلاسیک به هیچ وجه حس ارزان‌قیمت بودن را به شما منتقل نمی‌کند. با اینکه این گیتار در رده‌ی گیتارهای آماتور قرار می‌گیرد، اما افراد تازه‌کار با خرید آن تا مدت‌ها به گیتار سطح بالاتری نیاز پیدا نخواهند کرد.

ویژگی‌های اصلی گیتار کلاسیک یاماها C70

صفحه‌ انگشت‌گذاری و بریج از جنس Rosewoodساخت کشور اندونزیقیمت بسیار مناسبدوام و ماندگاری قابل قبول

جمع بندی

در پایان می‌توانیم بگوییم، انتخاب یکی از این دو گیتار کلاسیک، انتخاب از میان برترین‌های بازار است و هر کدام ویژگی‌های بارز خود را دارا هستند. یاماها C40 گیتار ارزان قیمتی است که برای نوازندگان تازه کار می‌تواند بهترین گزینه باشد و سال‌ها می‌توانند به آن اعتماد کنند. اما اگر کمی ماندگاری، دوام و کیفیت ساخت بالاتری مد نظر شما است، قطعا گیتار کلاسیک یاماها C70 بهترین سازی است که می‌تواند سال‌ها در گوشه اتاق یا استودیوی خانگی شما در کنارتان باشد.

مجله موسیقی تهران ملودی

در انتها توصیه می‌کنیم برای مطالعه مقالات تخصصی مربتط با انواع گیتار و سایر ادوات موسیقی و لوازم استودیویی به مجله موسیقی تهران ملودی tehranmelody.com/tmplus مراجعه کنید.

خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی

برای خرید اینترنتی جدیدترین ساز و ادوات موسیقی، لوازم استودیویی و تجهیزات صدابرداری، از معتبرترین برندهای جهان به فروشگاه اینترنتی Tehranmelody.com مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی