نان قندی ساوه


طرز تهیه نان قندی ساوه را در این مطلب بخوانید.در بین انواع نان سنتی مثل فطیر، شیرمال، ساجی، کسمه و … پخت و خوردن نان قندی یعنی همون نان نازک و شیرینی که در بیشتر قنادی‌ها و فروشگاه‌ها وجود داره هم خیلی دوست داشتنی است و هم خیلی راحت که خوشبختانه تهیه اش نیازی به […] نوشته نان قندی ساوه اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران - سیری...

طرز تهیه نان قندی ساوه را در این مطلب بخوانید.در بین انواع نان سنتی مثل فطیر، شیرمال، ساجی، کسمه و … پخت و خوردن نان قندی یعنی همون نان نازک و شیرینی که در بیشتر قنادی‌ها و فروشگاه‌ها وجود داره هم خیلی دوست داشتنی است و هم خیلی راحت که خوشبختانه تهیه اش نیازی به دستگاه و وسیله خاصی نداره و هر کسی به راحتی با کمترین هزینه می‌تونه توی خونه نان شیرین تهیه کنه و در وعده‌های صبحانه و عصرانه همراه شیر و چای سرو کنه که خوردنش حسابی می‌چسبه.
تهیه نان خانگی از این جهت که با مواد اولیه مرغوب تهیه می‌شه طرفدار بسیار داره و به راحتی می‌شه مواد و طعم دهنده‌های مختلف و مفیدی رو با مواد مخلوط کرد تا نان‌های متنوع و متفاوتی داشته باشید و هم چنین هنگام بافت نان می‌توان خلاقیت به خرج داد و افراد خانواده رو به راحتی برای خوردن دست رنجتون ترغیب کنید.
خب حالا نوبت این شده که بهتون نان قندی خوشمزه رو آموزش بدم تا با درست کردنش بتونید سرگرمی دلنشین و مفیدی داشته باشید. یادتون نره هنگام تهیه خمیر سعی کنید بچه‌ها رو در انجام کار شرکت بدین تا بیشتر راغب به خوردن نان مخصوصا نان‌های سالم بشن. خوشحال می‌شم در ادامه همراه من باشید تا با فوت و فن تهیه نان خوشمزه قندی آشنا بشید.

نان قندی ساوه

مواد لازم نان قندی:
شکر ۵۰ گرم
روغن مایع ۹۰ گرم
آب ۸۵ میلی لیتر
آرد ۴۰۰ گرم
نمک میوه ۲/۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ برای رومال
نصف مواد بالا به پیمانه:
شکر ۲/۱ پیمانه
روغن مایع ۳/۱ پیمانه
اب ۴۰ میلی لیتر
آرد ۲ پیمانه
نمک میوه از ۲/۱ قاشق چایخوری کمتر
طرز تهیه نان قندی:
شکر، روغن، آب را مخلوط می‌کنیم وبا همزن دستی می‌زنیم نمک میوه را اضافه می‌کنیم و در آخر آرد را اضافه می‌کنیم تا به شکل خمیر یک دستی در بیاد.
این خمیر نیاز به استراحت ندارد و سریع درست می‌شود. بعد خمیر را پهن می‌کنیم و با چنگال یا هر وسیلهٔ دیگر سوراخ ایجاد کنید تا پف نکند بعد روی آن زرده تخم مرغ بزنید. هر چه خمیر نازک تر باشد بهتر است. مدتی نانتان را در فر می‌گذارید تا طلایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟