توسعه مساجد هوشمند در کشورهای خلیجی


توسعه مساجد هوشمند در کشورهای خلیجی

«شرکت الکترونیک پیشرفته» در عربستان به دنبال گسترش مفهوم مساجد هوشمند در سراسر کشورهای خلیجی است. معاون اجرایی «شرکت اکترونیک پیشرفته» در این باره گفت: با این سیستم در مصرف آب و برق در مساجد صرف جویی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «arabianbusiness»، «شرکت الکترونیک پیشرفته» در عربستان به دنبال گسترش مفهوم مساجد هوشمند در سراسر کشورهای خلیجی است.

تکنولوژی «شرکت اکترونیک پیشرفته» که برنده جایزه هم بوده است می تواند 47 درصد برق و 25 درصد آب را در مساجد ذخیره کند.

این شرکت، جایزه تکنولوژی نمایشگاه تجارت الکترونیک برای مقوله شهرهای هوشمند را به خاطر راه حل های هوشمندانه اش در ارتباط با مساجد، دریافت کرد.

«زیاد مسلم»، معاون اجرایی این شرکت در این باره به «Arabian Business» گفت: اگر ما بتوانیم به تکنولوژی کنونی که ذخیره کننده 47 درصد برق و 25 در صد آب است، انرژی خورشیدی را اضافه کنیم، ذخیره سازی به بیش از 60 درصد افزایش پیدا می کند.

وی افزود: ما راه حل های پیشرفته دیگری برای آب و سایر لوازم جانبی داریم که می توانیم با اضافه کردن آنها که باعث افزایش هوشمندی در مساجد شویم.

این تکنولوژی تا کنون در مساجد ریاض و مدینه به کار گرفته شده و به گفته مسلم، نتایج بسیار خوب و مثبتی در پی داشته است.

معاون اجرایی «شرکت اکترونیک پیشرفته» همچنین گفت: مردم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و خوشحال هستند چرا که می دانند با این سیستم در مصرف آب و برق در مساجد صرف جویی می شود.

«شرکت الکترونیک پیشرفته» که در سال 1988 میلادی تاسیس شده است همچنین دوربین های و تابلوها و نشانه های هوشمند را هم به اتاق های مساجد اضافه کرده است که همه این ها با هم موجب پیشرفت چشمگیر مساجد خواهند شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد