ماجرای خادم‌المسجد شدن یک افراط‌گرای آمریکایی!


ماجرای خادم‌المسجد شدن یک افراط‌گرای آمریکایی!

«ریچارد مک‌کینی»، یک افراط‌گرای آمریکایی است که زمانی قصد داشت با بمب‌گذاری مساجد را ویران کند اما... این آیه که می‌فرماید: «کشتن یک نفس مانند کشتن همه بشریت است» او را تغییر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «همه زندگی من گناه و تقصیر است»؛ این جمله یک افراط گراست که زمانی می خواست مساجد را منفجر کند اما تعصبات خود را کنار زد و به اسلام گروید.

«ریچارد مک کینی» پس از 25 سال خدمت نظامی پر از خشم بود. پس از زخمی شدنش در عراق در سال 2006 میلادی احساس عجیبی به او دست داد.

ریچارد در این باره گفت: من می خواستم در جنگ بمیرم چرا که در این کشور مهم نیست در گذشته چه کرده ای بلکه مهم این است که با تابوتی که پرچم کشورت روی آن است به زادگاه خود برمی گردی با این تصور که همه گناهانت بخشیده شده و برای همیشه به عنوان یک قهرمان شناخته می شوی.

اما این اتفاق برای ریچارد نیفتاد، او طرحی شوک برانگیز برای خود در نظر گرفت و تصمیم گرفت جنگ خود را آغاز کند.

در محل زندگی ریچارد واقع در شهر «مونسی» ایالت ایندیانای آمریکا یک مسجد بود. او تصمیم گرفت تا در این مسجد بمب گذاری کند و قصد داشت پس از این مسجد به سراغ دیگر مساجد هم برود.

یک روز دختر 7 ساله ریچارد از مدرسه به خانه آمد و داستانی را تعریف کرد که از این قرار بود: خانمی را دیدم که برای بردن پسرش به مدرسه آمد او مسلمان بود و حجاب داشت...

ریچارد می گوید: دخترم این داستان را برایم تعریف کرد چون می دانست که من در خارج از کشور بوده ام و بسیاری از این افراد را دیده ام شاید می دانستم که این زن از کجا آمده است. من عصبانی شدم و بر سر او فریاد کشیدم چون نمی خواستم خانواده ام دور و بر «چنین افرادی» باشند.

وی می افزاید: وقتی عبارت متعصبانه «چنین افرادی» را گفتم ،چهره دخترم تغییر کرد، نگاهش طوری بود که انگار حتی نمی دانست مرا دوست دارد یا نه.

ریچارد بعد از این گفتگو با دخترش تصمیم گرفت از مسجدی که قصد انفجار در آن را داشت بازدید کند اما نه برای ایجاد خشونت بلکه برای اینکه بیشتر بداند.

او لحظه گفتگو با دخترش را «لحظه روشن شدن» توصیف می کند.

ریچارد می گوید: مردی آفریقایی-آمریکایی در کفشداری مسجد از من پرسید که می تواند کمکی بکند، چون فهمیده بود که کاملا گیج شده ام و من پاسخ دادم:بله می خواهم درباره اسلام بیشتر بدانم.

این آغاز سفر گرویدن ریچارد به اسلام بود و حالا او یک مسلمان است.

وقتی ریچارد مسلمان شد شروع به خواندن قرآن کرد و به گفته خودش یکی از آیه های قرآن او را به کلی تغییر داد: کشتن یک نفس مانند کشتن همه بشریت است.

داستان مسلمان شدن ریچارد به صورت یک «اپیزود» در سری های وب «جاش سفتل» تحت عنوان «زندگی سری مسلمانان» وجود دارد و نامزد دریافت جایزه «امی» در سال 2017 میلادی شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک