هرمزگان سوگوار شهادت امام مهربانی‌ها ، امام رضا (ع) است


هرمزگان سوگوار شهادت امام مهربانی‌ها ، امام رضا (ع) است

بندرعباس- ایرنا- هرمزگان همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا (ع) سیاه پوش شد و مردم ولایتمدار این استان در غم شهادت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

آیین‌های سوگواری امام هشتم (ع) امروز سه‌شنبه هفتم آبان ماه همزمان با آخرین روز ماه صفر با حضور خیل عظیم دوستداران امامت و ولایت در مساجد، امامزادگان و حسینه‌های هرمزگان برگزار شد.

نصب پرچم‌های سیاه و پارچه نوشته در میادین شهر و اداره ها، مغازه‌ها و منازل با مضامین تسلیت شهادت امام رضا(ع)، هرمزگان را سیاهپوش و عزادار کرده است.

آیین‌های عزاداری سالروز شهادت امام هشتم (ع) با حضور گسترده مردم ولایی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هرمزگان، شب گذشته نیز در سطح شهرها و مناطق روستایی این استان برگزار شد.

این مراسم شب گذشته در بندرعباس مرکز استان هرمزگان بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزادگان سید مظفر و شاه محمد تقی (ع) و مسجد ناصری برگزار شد.

آیین های سخنرانی، سینه زنی، روضه خوانی و مرثیه خوانی در شب عزای شهادت امام رضا (ع) در بندرعباس در مسجدهای موسی بن جعفر(ع)، امام رضا(ع)، امام حسین(ع)، حضرت علی ابیطالب(ع) و سایر حسینه‌های محلات این شهر نیز برگزار شد.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در امامزادگان سید سلطان محمد شهرستان رودان ، سید محمد حاجی آباد و سید مظفر قشم (ع) هم، شب گذشته و امروز درغم شهادت امام رئوف عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

شیعیان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) در سایر شهرستان‌های هرمزگان امسال نیز در سالروز شهادت امام رضا (ع) با شیوه‌های سنتی عزاداری، عشق و دلدادگی خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان دادند.

مطابق رسم دیرینه آیین‌های خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا (ع) در ۳۰ بقعه متبرکه هرمزگان برگزار شد.

توزیع نذری، عیادت از بیماران و سالمندان و زیارت مکان‌های متبرکه از جمله آیین‌های مردم هرمزگان در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان است.

مراسم‌های عزاداری دو روز پایانی ماه صفر در اقصی نقاط این استان از شامگاه شنبه چهارم آبان ماه مصادف با شب ۲۸ صفر آغاز شده و تا به امروز سه شنبه هفتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

امام رضا (ع) در سن ۵۵ سالگی با توطئه های مامون در روز آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید و مرقد مطهرش در مشهد مقدس، پناهگاه عاشقان اهل بیت(ع) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا