انتقاد تند یحیی توره از واکنش انگلیس به نژادپرستی


انتقاد تند یحیی توره از واکنش انگلیس به نژادپرستی

یحیی توره، ستاره سابق منچسترسیتی که این روزها در لیگ چین بازی می‌کند از واکنش فوتبال انگلیس به نژادپرستی به شدت انتقاد کرده و می‌گوید آنها به جز حرف زدن کار دیگری نمی‌کنند.

به گزارش "ورزش سه"، یحیی توره، ستاره ساحل عاجی سابق بارسلونا و منچسترسیتی که این روزها در لیگ چین حضور دارد همیشه یکی از منتقدین جدی سازمانهای بین‌المللی فوتبالی به خاطر نحوه مقابله آنها با موضوع نژادپرستی بوده و برای مقابله به نژادپرستی تلاشهای زیادی کرده. توره حالا فوتبال انگلیس را هدف گرفته و می‌گوید مسئولین این فوتبال برای مقابله با وضعیت بد ورزشگاه‌ها تنها به حرف زدن اکتفا کرده‌اند.

انتقاد تند یحیی توره از واکنش انگلیس به نژادپرستی

بحث نژادپرستی در فوتبال اخیرا و بعد از اتفاقاتی که در جریان پیروزی 6-0 انگلیس مقابل بلغارستان در مقدماتی یورو2020 افتاد داغ شد. در نیمه اول مسابقه که در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار می‌شد بازی دو بار متوقف شد چون بازیکنان انگلیسی به داور اعتراض داشتند که هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار دارند.

یحیی توره در گفتگو با فرانس پرس درباره واکنش انگلیس به اتفاقات آن بازی و نژادپرستی در فوتبال گفت:" باعث شرمساری است. باید از بازیکنهای سیاه‌پوست انگلیسی پرسید شما چرا برای انگلیس بازی می‌کنید؟ آنها فقط حرف می‌زنند. فقط حرف و حرف. خب که چی؟ با حرف زدن که چیزی تغییر نمی‌کند".

ستاره سابق منچسترسیتی در ادامه گفت:" حتی مقامات فیفا هم به این مساله بی‌توجهند چون مدتها است درباره این موضوع صحبت می‌شود ولی آزارهای نژادپرستانه همچنان ادامه دارد. ولی باید درباره این قضیه جدی بود. بازیکنها خودشان باید درباره این موضوع دست به اقدامات جدی بزنند وگرنه نژادپرستها به این کارها ادامه خواهند داد. انگلیس در آن بازی باید حتما بازیکنانش را از زمین بیرون می‌کشید".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403