آئین پیاده‌روی جاماندگان ارض توس در ورامین برگزار شد


آئین پیاده‌روی جاماندگان ارض توس در ورامین برگزار شد

تهران - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع)، بسیاری از مردم ورامین در قالب کاروان جاماندگان ارض توس، پای پیاده مسیر 10 کیلومتری این شهرستان را به سمت پیشوا مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر امام رضا(ع) حرکت کردند.

هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت و ارادتمندان آستان امام هشتم شیعیان جهان روز سه‌شنبه با اجتماع در مقابل در مسجد حضرت امام سجاد(ع)، ضمن قرائت زیارت عاشورا و برپایی مراسم عزاداری، پای پیاده حرکت خود را به سمت شهرستان پیشوا، مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) آغاز کردند تا از راه دور عشق و ارادت خود را به امام رضا(ع) ابراز کنند.
در طول مسیر، بسیاری از مردم محلات و مناطق مختلف ورامین که نتوانسته بودند در سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور پیدا کنند نیز به شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پیوستند تا با حضور در مرقد مطهر فرزند امام هفتم شیعیان، در این مکان مقدس به عزاداری بپردازند.
برخی از مردم ورامین و پیشوا در طول مسیر با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی کردند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در طول مسیر در غم شهادت هشتمین امام شیعیان، به نوحه سرایی پرداخته و شرکت کنندگان در راهپیمایی درقالب دسته‌های سینه زنی، با آنان همراهی کردند.
فرماندار و مسئولان پیشوا، در میدان ورودی شهرستان به استقبال عزاداران ورامینی آمده و به اتفاق این افراد، مسیر را پیمودند تا در صحن مطهر برادر امام رضا(ع) به عزاداری بپردازند.
عزاداران و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پس از حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) در کنار هیأت‌های مذهبی، به عزاداری پرداخته و این مصیبت عظما را محضر امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش