درد لانه گزینی چه جوریه؟


درد لانه گزینی چه جوریه؟

دردهای لانه گزینی یکی از مراحل طبیعی بارداری بوده و معمولاً اولین نشانه ی بارداری محسوب می شوند.

دردهای لانه گزینی یکی از مراحل طبیعی بارداری بوده و معمولاً اولین نشانه ی بارداری محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم که این دردها را به اجمال توضیح داده و برایتان شرح دهیم درد لانه گزینی چه جوریه؟ درد لانه گزینی چند روز طول میکشد؟ و ... برای کسب اطلاعات کامل با ما همراه باشید.

درد لانه گزینی چیست؟
برای برخی از بانوان، انقباضات رحمیِ ناشی از اتصال جنین به دیواره ی رحم، سبب ایجاد دردهای محسوسی شده و از جمله ی اولین علائم بارداری محسوب می شود. وقتی که لقاح اتفاق می افتد، تخمکی که درون یکی از لوله های رحمی (لوله های فالوپ) توسط اسپرم لقاح پیدا کرده است، درحالی که به تقسیمات سلولی ادامه می دهد، به سمت حفره ی رحم حرکت خواهد کرد و بعد از 3 تا 4 روز به آن می رسد. وقتی که به حفره ی رحم رسید به صورت یک توپ سلولی است که بلاستوسیت نامیده می شود.
حال که بلاستوسیت به رحم رسیده است، باید خود را به دیواره ی رحم متصل کند زیرا در غیر این صورت دفع خواهد شد. این اتصال بلاستوسیت به دیواره ی رحم مادر لانه گزینی نامیده می شود. فرآیند لانه گزینی سبب ایجاد انقباضاتی در عضلاتِ صاف لایه ی میانی رحم (میومتر) می شود که برای مادر به صورت دردهایی حس خواهد شد. این دردها که معمولاً ملایم هستند، گاهاً با چند لکه و حتی در حد یک پد بهداشتی خون ریزی همراه اند که به آن ها دردها و خون ریزی لانه گزینی می گویند.
به یاد داشته باشید که دردها و خون ریزی لانه گزینی در تمامی بانوان مشاهده نمی شود.

درد لانه گزینی چقدر طول میکشد؟
اتصال بلاستوسیت به دیواره ی رحم معمولاً بین روزهای هشتم تا دوازدهم بعد از تخمک گذاری رخ می دهد و نیز درد های ملایم ناشی از آن بیشتر از یک تا 3 روز طول نخواهد کشید.

آیا در طی بارداری باید انتظار دردهای دیگری را هم داشته باشم؟
با پیشرفت بارداری جنین رشد کرده و به طبع رحم نیز بزرگتر خواهد شد، به مرور از درون لگن خارج شده و به شکم وارد می شود، ارگان های شکمی را به عقب و طرفین می راند تا برای خود جای مناسبی را باز کند. تمام این فرآیند ها با انقباضات ملایم و دردهایی همراه خواهد بود که در دوران بارداری گاهاً به سراغتان خواهد آمد. بعلاوه با رشد حیرت انگیز رحم رباط های آن کشیده شده و دردی را ایجاد می کند که حتی در نواحی داخلی ران ها نیز حس خواهند شد.
همچنین هر قدر به پایان دوران شیرین بارداری نزدیک می شوید، انقباضات براکستون هیکس را تجربه خواهید کرد که در واقع تمریناتی است که رحم را برای روز زایمان و انقباضات شدید آماده خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام