برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات زنجان به آذرماه موکول شد


برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات زنجان به آذرماه موکول شد

گروه فرهنگی ــ معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برنامه برپایی نمایشگاه کتاب، مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال از آبان‌ماه به آذرماه موکول شد که در صورت موافقت زمان دقیق آن اعلام می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات زنجان به آذرماه موکول شدابراهیم قاسمی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب قرار بود که در مهرماه برگزار شود که به دلیل عدم تأمین اعتبار، این برنامه به آبان ماه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه در آبان‌ماه نیز به دلیل تداخل برنامه‌های مؤسسه فرهنگی نمایشگاهی امکان دایر کردن نمایشگاه فراهم نشد، ابراز کرد: در حال حاضر پیشنهاد برگزاری نمایشگاه در آذرماه را مطرح کردیم که در صورت موافقت زمان دقیق آن اعلام می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال نیز برگزار می‌شود تا رسانه‌های استان دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و زمینه تبادل تجربیات فراهم شود.

وی بیان کرد: امسال ۷۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده که از این تعداد ۱۲ عنوان به رده سنی کودک و نوجوان اختصاص دارد. سال گذشته ۲۱۲ عنوان کتاب توسط ناشران استان زنجان به چاپ رسید.

قاسمی به گرانی کاغذ و تاثیر آن بر وضعیت نشر اشاره کرد و ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش چاپ کتاب هستیم و هم اکنون از ۴۰ ناشر دارای مجوز در استان زنجان، ۲۲ ناشر فعال است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای حمایت از ناشران استانی برنامه خرید کتاب از آن‌ها در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، گفت: برای این منظور ۵۰ میلیون تومان در سال جاری اختصاص یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا