آفت‌های فراوانی، عنصر تقوا را تهدید می‌کندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) صبح امروز، 8 آبان با حضور در حسینیه مرکز آموزش افسری و تربیت پاسداری علویون در میان جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به برکت مجالس اهل‌بیت(ع) از هدایت‌ها و پیام‌های این بزرگواران بهره‌مند می‌شویم، اظهار کرد: ما در شادی و غم باید زندگی خود را منطبق با زندگی اهل‌بیت(ع) قرار دهیم تا بتوانیم با عمل خود تبعیت‌کننده از فرمان این بزرگواران باشیم.

وی از قرآن کریم به‌عنوان کتاب هدایت‌گر نام برد و اضافه کرد: تقواست که انسان را به سمت قرآن کریم هدایت می‌کند و این کتاب الهی برای افرادی که دارای تقوا باشند کاربرد دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه تقوا رشته‌ای متصل‌کننده میان اعمال بندگان خداست، یادآور شد: آفت‌ها و آسیب‌های فراوانی عنصر تقوا را تهدید می‌کند که ما باید مراقب آن‌ها باشیم؛ اگر تقوا در میان اعمال ما باشد همه اعمال ما دارای یک سبک و نظم دینی است و در این صورت همه اعمال انسان متقی عبادت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان بدون تقوا مسلمان نمی‌شود، بیان کرد: تقوا یک جریان روبه‌رشد است که انسان قبل از مسلمان شدن باید به حداقل تقوا که آماده پذیرش حق بودن است برسد.

امام‌ جمعه قم با توجه به درخواست پاسداران برای آشنایی بیشتر با شهید آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: این شخصیت به جوانان اعتماد و علاقه داشت؛ شهید سعیدی در مشهد متولد و دروس ابتدایی را در این شهر خواند تا اینکه در زمان آیت‌الله بروجردی به قم آمد و بعد در خدمت شخصیت‌هایی همانند امام بود.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله سعیدی در وصیتنامه خود مطرح کردند که هر فرد به جای اینکه فاتحه‌ای برای بنده بخواند یک مسئله شرعی را فراگرفته و به آن عمل کند، این نشان می‌دهد که رسالت اصلی یک عالم این است که جوانان را با احکام الهی آشنا کند.

سعیدی افزود: فردی از امام رضا(ع) می‌شنود که می‌فرمایند «خداوند رحمت کند هر فردی را که امر ما را احیا کند»، از ایشان سئوال می‌کنند که چگونه باید امر شما را احیا کنیم و از امام این پاسخ را دریافت می‌کند «معارف ما را بیاموزید و به دیگران آموزش دهید چراکه اگر مردم محاسن کلام ما را بفهمند و بشنوند از ما تبعیت می‌کنند».

وی تصریح کرد: در آیه ۲۵۷ سوره بقره آورده شده است که سرپرستی انسان به دست خداوند متعال است اما شکل اجرای این ولایت از نوع راهبردی است، ولایت امری شعاری و به دور از عمل نیست و فرد ولایت‌مدار در اخلاق و اعمال خود ولایت‌مداری را به اثبات می‌رساند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه ولایت خداوند متعال انسان را از تاریکی‌ها بیرون می‌برد، بیان کرد: به برکت ولایت‌مداری اعتقادات، رفتار و اخلاق انسان خوب می‌شود و پرونده سیاه گذشته فرد نیز به نورانیت تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رسالت ولایت فقیه هدایت مردم از تاریکی‌ها به سمت نور است، گفت: عطر جمهوری اسلامی منطقه را گرفته و مظلومان کشورها درحال خارج شدن از زیر پرچم ظلم هستند، برخی حرکت‌ها در کشورهایی همانند یمن و بحرین برای این است که مردم می‌خواهند از ظلم صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مرتجعین منطقه بیرون بیایند این اراده خروج از ظلمت به سمت نور هزینه دارد و این هزینه درحال پرداخت شدن است.

سعیدی بیان کرد: همانطور که امت حضرت موسی(ع) با فرعون بیرونی مبارزه کردند باید با فرعون درونی خود نیز مبارزه می‌کردند، اگر فردی از درون به تهذیب نفس بپردازد اما در برون انقلابی نباشد یا اینکه اهل جهاد باشد اما در درون جهاد اکبر را نداشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.

یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در حاشیه حضور در مرکز آموزش افسری و تربیت پاسدار علویون بر سر مزار شهدای گمنام این مرکز حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.