گونه‌های گیاهی و جانوری کوهستان سبلان حفاظت می‌شوند


گونه‌های گیاهی و جانوری کوهستان سبلان حفاظت می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اجرای برنامه‌های مدون برای حفاطت از گونه‌های گیاهی و جانوری سبلان خبر داد.

سعید شهند روز چهارشنبه در بازدید از مناطق و زیستگاه‌های کوهستان سبلان در مشگین‌شهر افزود: اثر طبیعی ملی سبلان از نظر وجود گونه‌های گیاهی و جانوری جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد و لازم است گشت و کنترل و فعالیت محیط‌بانان در این منطقه مضاعف باشد.
وی با تقدیر از محیط‌بانان که با حضور شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت در راستای حفظ و امنیت حیات وحش تلاش می‌کنند، اظهارداشت: تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات محیط زیست استان بویژه محیط‌بانان بکار خواهیم بست.
وی افزود: منطقه اثر طبیعی ملی سبلان گونه‌های باارزشی از جمله پرندگان ، کبک دری و خرس قهوه‌ای دارد که باید از آنها حفاظت شود.

وی همچنین بیان کرد: اردبیل از استان‌های مطرح در مقصد گردشگری است و باید با حفظ محیط‌زیست ظرفیت گردشگری آن را بالا ببریم زیرا گردشگر به جایی می‌رود که سلامت و پاکیزگی حاکم باشد و به همین منظور برای حفظ محیط‌زیست و حل و کاهش مشکلات بیش از گذشته به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیازمندیم.

اثر طبیعی ملی سبلان با داشتن گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری جزو بهترین زیستگاه‌های کشور از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است که در محدوده ارتفاع ۳۶۰۰ متر به بالا به وسعت ۶۶۴۳ هکتار در شورای عالی محیط زیست به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل