قیمت ربع سکه به 1230000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/8


قیمت ربع سکه به 1230000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/8

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد نسبی بهای جهانی فلز گرانبها و ثبات نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت هر قطعه ربع سکه به یک میلیون و 230 هزار تومان رسید. نوشته قیمت ربع سکه به 1230000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/8 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا با توجه به تاخیر توافق تجاری آمریکا و چین و در آستانه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی رشد ناچیزی داشت و به ۱۴۹۲ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، به نظر می‌رسد که در حدود قیمت فعلی تا اندازه‌ای تعادل برقرار شده و قیمت‌ها بین ۱۴۸۰ تا ۱۵۲۰ دلار مانده است. اگر بانک مرکزی آمریکا در دورنمای سیاست پولی خود رویکرد تسهیلی نشان دهد، برای بالا بردن قیمت طلا کافی خواهد کرد اما اگر نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد برای طلا منفی خواهد بود زیرا بازده اوراق خزانه بالاتر می‌رود و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کمتر می کند.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به پایان می‌رسد. ابزار دیده بان فدرال شرکت CME Group نشان می‌دهد که معامله‌گران احتمال سومین دور کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی جاری را بیش از ۹۰ درصد ارزیابی می‌کنند. با این حال تنها ۳۰ درصد کاهش نرخ‌های بهره در دسامبر را پیش بینی می‌کنند در حالی که یک ماه پیش این احتمال حدود ۷۰ درصد بود.

نرخ‌های بهره پایین‌تر با کاهش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را جذابتر می‌کند.

سکون بازارهای سهام آسیا در معاملات روز چهارشنبه از قیمت طلا پشتیبانی کرد. شاخص MSCI آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن در مقایسه به رکوردشکنی روز سه شنبه، ۰.۱۶ درصد افت داشت.

پس از این که رویترز به نقل از یک مقام دولت آمریکا خبر داد توافق تجاری موقت میان واشنگتن و پکن ممکن است به موقع برای امضا در زمان دیدار ماه آینده سران دو کشور در شیلی آماده نشود، بازارها بخشی از رشد خود را از دست دادند. اما این مقام تصریح کرد که این به معنای شکست توافق نیست و این اظهارات مانع از لطمه دیدن بیشتر جو بازار شد.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و چین در مدت بیش از ۱۵ ماه روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه تلافی جویانه وضع کردند که باعث برانگیخته شدن نگرانی‌های رکود جهانی و التهاب بازارهای مالی شد و به رشد بیش از ۱۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون کمک کرد اما تحولات اخیر، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که اعتماد مصرفی آمریکا در اکتبر برای سومین ماه متوالی در بحبوحه نگرانی خانواده‌ها نسبت به چشم انداز کوتاه مدت شرایط کسب و کار و اشتغال، کاهش پیدا کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ تا ساعت ۱۸، ۱۱,۱۵۵ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱۰۵۰ تومان و ۱۱۱۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۲,۴۵۴ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۶۵ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۳۵۰ تومان و ۱۲۴۵۰ تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷:۳۰، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۹۱۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز دوشنبه با افت نسبی مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۹۹ هزار و ۸۳۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و ۸۲۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت