یک شمع باعث آتش سوزی مسجدی در کاشان شد


یک شمع باعث آتش سوزی مسجدی در کاشان شد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: روشن ماندن شمع در کنار پنجره عامل آتش سوزی در یک مسجد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، روح الله فدائی اظهار کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای آتش نشانی در مورد ایمنی اماکن مذهبی و در اثر بی احتیاطی، روشن کردن یک شمع در نزدیکی پوشش های قابل اشتعال پنجره، باعث آتش سوزی و بروز خسارت شد.

وی تصریح کرد: بامداد گذشته، آتش سوزی مسجدی در خیابان آیت الله سعیدی به ستادفرماندهی سازمان اعلام شد که پس از دو دقیقه ماموران آتش نشانی به محل رسیده و در اولین مراحل حریق را مهار کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: در این آتش سوزی، پرده، حفاظ های پلاستیکی سقف کامپوزیت محل و قسمت کفشداری داخل مسجد دچار آتش سوزی شده بود که توسط سه تیم عملیاتی ایستگاه۴ سازمان مهار شد و از گسترش آن به دیگر قسمت های این محل مذهبی جلوگیری به عمل آمد.

وی تصریح کرد: شهروندانی که قصد روشن کردن شمع در محیط‌های سربسته مانند هیئت ها، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد را دارند حتما توجه داشته باشند که شعله شمع با لوازم قابل اشتعال نظیر پرده، پشتی، فرش و ... در تماس قرار نگیرد.

فدایی گفت: متاسفانه در برخی از موارد دیده شده که عزاداران در ظروف یک‌بار مصرف اقدام به روشن کردن شمع می‌کنند که ممکن است شعله شمع به ظروف سرایت کرده و باعث گسترش حریق و بروز آتش‌سوزی می شود.

وی از شهروندان خواست که در زمان حوادث و آتش سوزی بدون اینکه اقدام عجولانه‌ای انجام دهند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و یا ماموران آتش نشانی مستقر در محل را مطلع کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید