رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد: جشن جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در 24هزار کلاس درس تا پایان آبان


تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های لازم برای خداحافظی با بخاری‌های نفتی تاکید کرد جشن جمع‌آوری با بخاری‌های نفتی را در مناطق دارای علمک گاز، پایان آبان برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد: جشن جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در 24هزار کلاس درس تا پایان آبان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های لازم برای خداحافظی با بخاری‌های نفتی تاکید کرد جشن جمع‌آوری با بخاری‌های نفتی را در مناطق دارای علمک گاز، پایان آبان برگزار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در این سفر یک روزه که با همراهی نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همراه بود، مهراله رخشانی مهر با گرامی‌داشت هفته بسیج دانش‌آموزی، گفت: امروز در شهرستان نیشابور پروژه‌های زیادی را بازدید کردیم و اولویت ما در سازمان نوسازی مدارس، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش خواهیم کرد اعتبار لازم برای تکمیل و ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام مورد نظر را تامین کنیم.

او افزود: استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس یکی دیگر از اصلی‌ترین کارهای این سازمان به شمار می‌رود. در بازدید از هنرستان شریعتی شهرستان نیشابور نیز بنا شد نسبت به تجهیز موتورخانه و استانداردسازی سیستم گرمایشی این هنرستان که بسیار گسترده و وسیع نیز هست، اقدام کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر جمع آوری سیستم گرمایشی بخاری نفتی از تمامی مدارس کشور، گفت: در سال جاری برای تجهیز و نوسازی مدارس اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم که جزئیات آن به زودی به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها ابلاغ خواهد شد و در تلاش هستیم پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه از هنرستان پویش شهرستان نیشابور نیز بازدید کرد و دبستان 9 کلاسه شقایق‌های مهر این شهرستان را با هزار و 200 مترمربع زیربنا افتتاح کرد.

در حاشیه این سفر، جلسه هماهنگی و بررسی مشکل هنرستان وکیلی8 و اختلاف آن با حوزه علمیه شهرستان با حضور رئیس دادگستری، نماینده امام جمعه و حوزه، رئیس شورای شهر، روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری، نماینده فرماندار و برخی از اعضای شورای اداری نیشابور در محل سالن اجتماعات این هنرستان برگزار و مقرر شد پس از ارزیابی‌های دقیق‌تر، برای رفع این مشکل، اقدامات لازم مبذول شود.

رخشانی‌مهر در ادامه با تشکر از نمایندگان مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درباره احداث مدارس در شهرستان نیشابور گفت: آموزشگاه 9 کلاسه با 1100 مترمربع زیربنا در 3 طبقه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید که از این میزان 800 میلیون تومان آن توسط بنیاد برکت و 2 میلیارد تومان آن توسط سازمان نوسازی مدارس هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین گفت: حدود ۲۴هزار کلاس درس که بستر لازم(علمک گاز) را دارند اما هنوز از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند، در حال جمع‌آوری هستند که تا پایان آبان‌ماه، جشن جمع‌آوری بخاری‌های نفتی را در این مدارس برگزار خواهیم کرد.

او افزود: در گام دوم حدود ۳۳ هزار کلاس دیگر که علمک گاز و زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی را ندارند هم جمع‌آوری و از سیستم‌هایی مانند رادیاتورهای برقی و سیستم‌های تابشی جایگزین می‌کنیم.

جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی هم در خصوص روند جمع مدارس خشتی و گلی استان گفت: با شناسایی تعداد معدودی از مدارس خشتی و گلی باقی‌مانده در استان، از اوایل تابستان امسال کار تخریب و بازسازی آنها آغاز شد، به طوری‌که با شروع سال تحصیلی، دیگر هیچ مدرسه خشتی و گلی در خراسان رضوی نداشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر