برگزاری روز 13 آبان در 84 نقطه استان اصفهان


برگزاری روز 13 آبان در 84 نقطه استان اصفهان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امسال تظاهرات و مراسم روز 13 آبان با شعار استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا در 84 نقطه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی احمدی در نشست خبری صبح امروز پنجشنبه نهم آبان ماه که به مناسبت بزرگداشت روز سیزدهم آبان روز دانش آموز برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی و آغاز نهضت اسلامی است که در سال ۱۳۵۷ با استقلال طلبی و عزت خواهی مردم ایران به انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با اشاره به شهادت شماری از دانش آموزان در سیزده آبان سال ۵۷ ادامه داد: یک سال بعد در همین روز دانشجویان پیرو امام با بصیرت لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که سرآغاز انقلاب دوم و افول مستکبران جهان شد و در ۴۰ سال گذشته با ایستادگی مردم موفقیت هایی کسب شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش ۴۰ ساله استکبار جهانی ساقط کردن رژیم جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: این تلاش ها، امیدواری کاذبی را برای آنها ایجاد کرده که تاکنون اشتباهات محاسباتی فاحشی راجع به مردم ایران داشته اند در حالی که جمهوری اسلامی طی این سال ها در تقویت انگیزه‌های دینی در ایران و خارج از کشور موفق بوده است، مسئله ای که حتی مورد اعتراف بیگانگان است.

استکبار ستیزی سرآغاز فروپاشی آمریکا

احمدی با بیان این مطلب به جزییات برگزاری روز ۱۳ آبان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال تظاهرات و مراسم روز ۱۳ آبان با شعار "استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا" در ۸۴ نقطه استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مراسم از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه از میدان امام حسین (ع) آغاز می شود و مسیر راهپیمایی تا چهارراه آمادگاه ادامه دارد. سخنران این مراسم سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج کشور است و در انتهای مراسم نیز قطعنامه سراسری راهپیمایی اعلام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال به جوانان در طرح ریزی و اجرای برنامه ها نقش ویژه ای داده شده است، اظهار کرد: مسابقات فرهنگی و دو غرفه عکس در برنامه مراسم امسال در نظر گرفته شده و ۵۰ نفر از برادران و خواهران جوان از شرکت کنندگان در مراسم نظرخواهی خواهند کرد؛ صدا و سیمای استان نیز برنامه های گفتگو محور و تحلیلی در این روز پیش بینی کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های جبهه مقاومت، توان موشکی جمهوری اسلامی، توقف کشتی انگلیسی، انهدام پهباد آمریکایی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه یکسال گذشته از جمله ویژگی ها و موضوعات سیزدهم آبان امسال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ستاد ۱۳ آبان با شش کمیته تخصصی از چندماه گذشته شروع به کار کرده است، تصریح کرد: کمیته محتوایی با حضور کارشناسان علمی، دانشگاهی، اجتماعی و سیاسی تشکیل و در خصوص محورهای تبیین بدعهدی و نتیجه اعتماد به آمریکا و مصادیق افول آمریکا جلساتی برگزار شده است.

احمدی گفت: کمیته دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش استان و کمیته دانشجویی با همکاری بسیج دانشجویی، کمیته اطلاع رسانی و حمل و نقل نیز از دیگر بخش های ستاد ۱۳ آبان هستند که به منظور خدمات رسانی بهتر و ایجاد شرایط مطلوب تر به منظور حضور منسجم مردم و دانش اموزان فعالیت می کنند.

مذاکره نکردن با آمریکا زبان مشترک ملت ایران است

وی با بیان اینکه امسال چلهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی است، افزود: امسال اولین سال اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است که موضوع استکبار ستیزی و توجه به جوانان جزء سرفصل‌های اصلی آن و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و تحول آن امسال در مراسم ۱۳ آبان مشخص می شود.

احمدی با اشاره به اعمال تحریم‌ها از ۱۳ آبان سال۹۷، بیان کرد: در یک سالی که تحریم‌های ظالمانه اعمال شد، آنها امید داشتند که تحریم‌ها به تضعیف و تغییر رویکرد مردم ایران منجر شود که با شکست مواجه شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امسال زبان مشترک همه سلیقه های سیاسی بر بد عهد بودن آمریکایی‌ها تاکید دارد و این بد عهدی آمریکایی ها نه تنها برای ایران که نسبت به هم پیمانان خودشان نیز دیده می شود که از جمله آن می توان به خروج این کشور از پیمان های بین المللی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مذاکره نکردن با آمریکا زبان مشترک ملت ایران است، گفت: امریکا دلسوز کشور ما نیست و هدف از تحریم‌ها ضربه زدن به مردم ایران است، مذاکره با آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت.

احمدی افزود: انقلابیون کشورهای مختلف در منطقه هزینه سازش با آمریکا را بیشتر از هزینه مقاومت می دانند و به همین دلیل ظلم و زور آمریکا را تحمل نمی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین به برگزاری روز ۲۵ آبان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان است که بیش از ۳۰۰ شهید عملیات محرم در اصفهان تشییع شدند.

وی گفت: امسال نیز ستاد ۲۵ آبان برای گرامیداشت هرچه باشکوه تر این روز تشکیل شده است که جزییات آن بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

تبیین اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان

در ادامه این نشست اسماعیلی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امسال گرامیداشت روز ۱۳ آبان با هدف تبیین اندیشه های امام و مقام معظم رهبری، ۴۱ سال استکبار ستیزی و آگاهی بخشی به دانش اموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان حضور فرهنگیان و دانش آموزان را در سراسر استان شاهد خواهیم بود، افزود: جریان سازی تبلیغاتی مراسم ۱۳ آبان از طریق مشارکت تشکل های دانش آموزی و سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه دانش آموزان و هلال احمر بسیار کمک کننده بوده است.

معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری گفتمان دانش آموزی و نمایشگاه‌ها با موضوع استکبار ستیزی از جمله برنامه های دانش اموزان است که به سمع و نظر شرکت کنندگان در مراسم خواهد رسید.

اعمال محدودیت های ترافیکی از هشت صبح روز دوشنبه

در ادامه علی اکبر قاسمی جانشین پلیش راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان با اشاره اعمال محدودیت های ترافیکی در روز سیزده آبان، اظهار کرد: از ساعت هشت صبح روز دوشنبه تا پایان مراسم از تقاطع تختی به سمت میدان امام حسین (ع)، از خیابان شمس آبادی به سمت خیابان طالقانی، از خیابان بهشتی نژاد به سمت خیابان استانداری و خیابان باغ گلدسته و از امادگاه به سمت تقاطع پاسداران و خیابان کمال اسماعیل محدودیت ترافیکی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه هدف از اعمال محدودیت ترافیک امنیت تردد عابران است، افزود: توقف هرگونه وسیله نقلیه در خیابان باغ گلدسته تا میدان امام حسین(ع) ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، خودرو به پارکینگ طالقانی منتقل می شود.

قاسمی گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد نیز پس از پیاده کردن شرکت کنندگان در راهپیمایی، تا پایان مراسم در خیابان های میرداماد و امادگاه پارک خواهند کرد.

۱۳ آبان مترو برای دانش آموزان و فرهنگیان رایگان است

همچنین محمود آقاجانی مدیر امور مناطق شرکت اتوبوسرانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: با نظر مساعد شهردار و مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان در کمیته حمل و نقل ستاد ۱۳ آبان شرکت کردیم و براین اساس برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چند صد دستگاه به غیر از اتوبوس‌هایی که مردم برا به میدان امام حسین (ع) انتقال می دهند به این سیستم اضافه شده است.

آقاجانی گفت: امسال از ظرفیت ۲۰۰ دستگاه سرویس مدرسه و مترو برای انتقال دانش آموزان استفاده می شود و مترو برای دانش آموزان و فرهنگیان در روز سیزده آبان رایگان است.

رسالت دانشجو حضور فعال در برنامه های انقلابی است

همچنین محمد مرادی مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به فعالیت کمیته دانشجویی در ستاد ۱۳ آبان، اظهار کرد: امسال ورود دهه هشتادی ها به دانشگاه‌ها را شاهد هستیم، نسلی که از ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و دفاع مقدس هیچ درکی ندارد.

وی با بیان اینکه دانشجو موذن جامعه است، ادامه داد: براین اساس رسالت دانشجو حضور فعال و پویا در برنامه های انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو و دانشگاه خط مقدم جنگ چندجانبه است، گفت: نگاه دانشگاهیان به ویژه بسیج دانشجویی تنها به ۱۳ آبان معطوف نیست و اهداف ما حقوق بخشی استراتژیک به اهداف جمهوری اسلامی است.

مرادی به ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: فعالیت کمیته دانشجویی در دو ماه گذشته یک بسته کامل در راستای رسیدن به شعار استکبار ستیزی و پرداختن به جبهه مقاومت اسلامی است زیرا نشان دادن نشانه های افول آمریکا و بیان آن بر عهده دانشگیاهیان است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزاری نمایشگاه‌ها و برگزاری اردوهای تحت عنوان سفر به آمریکا را از جمله برنامه های فرهنگی این نهاد دانست و ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانشجویی و شفاف سازی در زمینه شعار امسال ۱۳ آبان از جمله محورهای فعالیت کمیته دانشجویی است.

وی در پایان به برگزاری ارودهای جهادی بسیج دانشجویی اشاره کرد و افزود: دانشجویان انقلابی آخر هفته ها و یا در روزهای تعطیل به مناطق محروم رفته و در زمینه داندانپزشکی، مامایی و پایش سلامت به مردم خدمات رسانی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا