در سرمای زمستان با پارچه فوتر!


در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

اگر در زمینه پارچه ها کمی اطلاعات داشته باشید، احتمالا می دانید که فوتر نوعی پارچه پشمی است. طبق عقیده نوشته در سرمای زمستان با پارچه فوتر! اولین بار در روچی. پدیدار شد.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!در سرمای زمستان با پارچه فوتر!در سرمای زمستان با پارچه فوتر!در سرمای زمستان با پارچه فوتر!
امتیاز خود را ثبت کنید

اگر در زمینه پارچه ها کمی اطلاعات داشته باشید، احتمالا می دانید که فوتر نوعی پارچه پشمی است. طبق عقیده و نظر اکثر مردم پارچه های پشمی و همچنین لباس های پشمی از پشم گوسفند تهیه می شوند اما در واقع اینگونه نیست. پارچه های پشمی دامنه بسیار گسترده ای دارند. اعم از پارچه های گران قیمتی مانند موهر و آنگورا که از پوست خرگوش تهیه می شوند و یا کشمیر که از موی لاما و بز تهیه می شود. این پارچه ها به عنوان پارچه های پشمی شناخته می شوند اما از پشم گوسفند تهیه نشده اند. پارچه هایی که از پشم حیوانات تهیه شده اند، به علت اینکه هوا در بین الیافشان ذخیره می شود، عایق سرما هستند و می توانند بدن انسان را در برابر سرما محافظت کنند.

اما پارچه های فوتر که با نام پارچه نمد نیز شناخته می شوند، نوعی بافت سنتی دارند که با پشم تهیه می شوند. در کشور فرانسه به این نوع پارچه ها فوتر گفته می شود. پارچه های فوتر ضخامت زیادی دارند و معمولا از پشم گوسفند تهیه می شوند، در نتیجه، این پارچه ها از خانواده پارچه های پشمی محسوب می شوند که به دلیل الیاف ضخیمی که دارند برای تهیه انواع پوشاک زمستانه مناسب می باشند.

طرز تهیه پارچه فوتر

همانطور که گفته شد در کشور ما پارچه فوتر با نام نمد نیز شناخته می شود و در واقع فوتر نامی است که فرانسوی ها برای این نوع از پارچه های پشمی انتخاب کرده اند. پارچه فوتر از پشم تشکیل می شود.

جالب است بدانید که این پارچه به هیچ عنوان بافته نمی شود و طی یک سری مراحل خاصی بدون ایجاد هیچگونه بافتی تولید و ساخته می شود. در اینصورت این پارچه تخت فشار، رطوبت و حرارت زیاد قرار می گیرد که تمامی این موارد در نهایت باعث می شوند که الیاف پشمی در یکدیگر فرورفته و فوتر را تولید کنند.

همچنین در ساخت پارچه های فوتر از پشم بهاره گوسفند استفاده می شود. گرچه ممکن است در ساخت این پارچه از درصدی از الیاف مصنوعی استفاده شود.

قیمت این پارچه معمولا نسبت به سایر پارچه های هم رده و پشمی موجود در بازار، بسیار ارزان تر است در نتیجه می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای تهیه انواع لباس ها و پوشش های زمستانی به شمار برود.

ترند مدل های سال 2019 پارچه فوتر

پارچه فوتر به دلیل ضخامت بالایی که دارد معمولا موارد استفاده کمی دارد. بیشتر کاربردهای این پارچه در تولید کفش ها و یا پالتوهای زمستانه خلاصه می شود. زیرا حدود 80 درصد الیاف این پارچه را پشم تشکیل می دهد و به دلیل ایست شقی که این پارچه دارد معمولا کاربرد زیادی ندارد.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

اما ترند سال 2019 درباره پارچه فوتر مربوط به تولید کفش ها و پالتو های بسیار شیک زمستانه است که می توانید نمونه های آن را جستجو کنید. همانطور که گفته شد این پارچه هوای سرد را تا حد زیادی درون خود نگه می دارد و همین امر سبب شده است که اکثرا پارچه فوتر در تولید کفش ها و پالتوهای زمستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

پارچه فوتر در تولید پرده، روکش مبل و مانند این موارد استفاده نمی شود زیرا همانطور که گفته شد این پارچه، ایست ناملایم و ضخیمی دارد و استفاده های آن محدود است. اما امروزه و در سال 2019 نوعی پارچه فوتر تولید می شود که می توان از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. گرچه تاکنون اطلاعاتی در رابطه با نام این پارچه و طرح بافت آن در دسترس نیست اما می توانید به زودی دکوراسیون های خاص و متفاوت که در طراحی آنها از پارچه های فوتر استفاده شده است و طبق مد روز هستند، را مشاهده کنید.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

درباره پارچه فوتر و شناخت بیشتر انواع آن

مانند تمامی پارچه، این پارچه نیز از درجه کیفیت برخوردار است. درجه کیفیت این پارچه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: درصد پشم موجود در پارچه، سایر الیاف تشکیل دهنده پارچه و درصد هر یک از این الیاف و همچنین نوع بافت پارچه.

همچنین پارچه فوتر انواع مختلفی دارد: فوتر ساده، فوتر طرحدار و فوتر استریج که در بافت و رنگبندی با یکدیگر متنوع می باشند. همانطور که گفته شد انواع پارچه های فوتر دارای درجه کیفیت هستند که در هنگام خرید باید به این مورد دقت کرد.

ویژگی های پارچه فوتر

همانطور که گفته شد این پارچه ها از درصد پشم بالایی تولید می شوند و به همین دلیل ضخامت زیادی دارند. معمولا در روزهای سر زمستان استفاده از پالتوها و یا تن پوش هایی که از جنس فوتر هستند بهترین توصیه است زیرا این پارچه ها درصد زیادی از هوای سرد را در بین الیاف خود نگه می دارند و باعث می شوند فرد احساس سردی نکند.

در نتیجه می توان گفت که در حدود 90 موارد مصرف پارچه های فوتر در لباس ها و تن پوش های زمستانه به خصوص پالتوهای این فصل است و به طور کلی پارچه فوتر در پوشش های گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

عرض این پارچه معمولا 150 است اما باز هم درصد کمی از پارچه های فوتر وجود دارند که با عرض 140 تولید می شوند.

نحوه تشخیص بهترین نوع از پارچه های فوتر

قطعا می دانید که برای موارد مختلف و برای به دست آوردن آگاهی های بیشتر و بهتر در رابطه با یک محصول می توانید از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده کنید. در این صورت شما متوجه می شوید که دقیقا چه محصولی را لازم دارید و در نهایت هدفتان در رابطه با استفاده از آن محصول مشخص می شود.

در رابطه با پارچه فوتر نیز شما باید ابتدا بدانید که این پارچه از چه الیافی تهیه و ساخته می شود و برای چه کاربردهایی مناسب است. سپس می توانید پارچه فوتر مرغوب را از سایر انواع آن، به سادگی، تشخیص بدهید. اگر در این زمینه کمی اطلاعات داشته باشید احتمالا می دانید که برای شناخت و تشخیص کیفیت انواع پارچه های مختلف راه های متنوعی وجود دارد. در این جا، نحوه تشخیص یک پارچه فوتر خوب و مرغوب شرح داده شده است.

همانطور که در بالا نیز گفته شد، پارچه های فوتر از انواع پارچه هایی هستند که از الیاف پشمی تولید و ساخته می شود. در این باره ممکن است الیاف بکار رفته در تولید پارچه های فوتر کاملا طبیعی باشد یعنی این پارچه های از پشم خالص ساخته شده باشند و یا همچنین ممکن است در تولید این پارچه ها درصدی از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد. در هر دو صورت، پارچه هایی که تولید می شوند که کاملا پشم خالص باشند و چه درصدی الیاف مصنوعی داشته باشند، پارچه هایی با کیفیت هستند. اما در یک حالت به یک نوع پارچه فوتر، فوتر بی کیفیت و نامرغوب گفته می شود و آن هم در حالتی است که در تهیه این پارچه ها تماما و به صورت کامل از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد. در این صورت، پارچه فوتر به دست آمده بی کیفیت و نامرغوب خواهد بود و به سادگی از فوترهای اصل تشخیص داده می شود.

اما ویژگی هایی که یک پارچه فوتر خوب دارد، چیست؟ احتمالا می دانید که خوب بودن یک پارچه صرفا به معنای زیبا بودن آن نیست. زیبایی و ظاهر شیک یک پارچه تنها یک درصدی از کل ماجراست. به طور کلی ویژگی های یک پارچه فوتر خوب را در کنار زیبا بودن آن، می توان در این موارد خلاصه کرد:

پارچه فوتر مرغوب و باکیفیت بسیار سبک است اما این ویژگی نباید موجب شود کم شدن درصد گرمی پارچه شود. به عبارتی پارچه فوتری خوب و مرغوب است که در عین سبک بودن گرم باشد. سبک بودن پارچه فوتر از ویژگی های مهم آن به شمار می رود. الیاف پارپه نیز از دیگر مواردی است که باید در پارچه های فوتر به آن دقت کرد و به عبارتی الیاف پارچه درصد زیادی روی کیفیت آن می گذارند. در خرید پارچه های فوتر در رابطه با الیاف آن باید دقت کنید که اگر الیاف پارچه براق باشد به این معنی است که این پارچه فوتر مصنوعی بوده و در ساخت آن از درصد زیادی از الیاف مصنوعی استفاده شده است. به عبارتی، اگر الیاف پارچه های پشمی براق باشند به این معنی است که درصد الیافت مصنوعی بکار رفته در آن پارچه زیادتر از حد معمول می باشد. در نتیجه، الیاف یک پارچه در کیفیت آن بسیار تاثیرگزار است و نقش مهمی دارد. اگر پارچه فوتر مرغوب و با کیفیت باشد الیاف آن به هیچ عنوان و حتی با استفاده های مکرر و زیاد گوله گوله نمی شود. درصورتی که شما دست خود را در جهت مخالف بافت پارچه بکشید و الیاف آن پارچه جمع شوند، آن پارچه بی کیفیت است. پارچه فوتری خوب و مرغوب است که با اتو کشیدن روی الیاف آن برق نیوفتد و اگر روی پارچه فوتر هنگام اتو کردن برق افتاد این پارچه، به عنوان یک پارچه باکیفیت شناخته نمی شود. پارچه های فوتر مرغوب به سادگی اتو می شوند و به هیچ عنوان با اتو کشیدن روی آنها برق نمی افتد.

تمام این موارد ویژگی های یک پارچه فوتر با کیفیت بودند که اگر شما هنگام خرید این پارچه به این موارد دقت کنید به سادگی می توانید اصل بودن یک پارچه فوتر را از سایر انواع آن تشخیص داده و در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشید. در اینجا، ذکر این نکته نیز ضروری است که بهترین نوع پارچه فوتر که در حال حاضر در بازار موجود است به نام فوتر کشمیری شناخته می شود. با این اطلاعات شما می توانید نوع فوتر کشمیری را از فروشنده درخواست کرده و حتی اگر نوع نامرغوب آن را به عنوان اصل برای شما معرفی کرد، به سادگی بی کیفیت بودن آن را تشخیص دهید. زیرا پارچه فوتر کشمیری دقیقا تمام ویژگی هایی که دربالا ذکر شد را داشته و به عنوان مرغوب ترین نوع فوتر شناخته می شود به صورتی که به آن فوتر اصل نیز گفته می شود.

کاربرد های پارچه فوتر

از پارچه های فوتر در تولید و دوخت پوشش های زمستانی استفاده می شود. به عنوان مثال از این پارچه در تهیه و دوخت انواع پالتو، جلیقه، گرمکن ورزشی، کلاه، دستکش مانند این موارد، استفاده می شود. به طور کلی فوتر به عنوان پوشش گرم زمستانی شناخته می شود و معمولا در اوایل فصل های پاییز و زمستان رونق خرید و استفاده از این پارچه تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

همانطور که گفته شد، علت استفاده از این پارچه برای پوشش های زمستانی، همانطور که گفته شد، ضخامت بالا و عایق بودن آن در برابر سرماست به صورتی که این پارچه 80 درصد هوای سرد را درون الیاف خود نگه می دارد و همین امر سبب می شود که بدن انسان گرم بماند. همچنین در صورتی که بدن انسان سرد باشد اگر پوششی با جنس فوتر بر تن کند پس از مدت کوتاهی بدن او کاملا گرم خواهد شد زیرا فوتر سرمای بدن اون را جذب می کند.

رنگبندی پارچه فوتر

طیف رنگبندی پارچه فوتر بسیار وسیع و گسترده است. اما معمولا رنگ هایی در زمینه، زرشکی، زغال سنگی، مشکی، خاکستری، سبز لجنی، و به طور کلی رنگ های پاییزی، بیشتر در پارچه های فوتر استفاده می شوند زیرا این رنگ ها طرفداران بیشتری داشته و همچنین بیشتر مناسب فصل های سرد سال هستند. اکثر محصولاتی که با استفاده از این پارچه تولید می شوند معمولا تن رنگ هایی در زمینه همان رنگ هایی که گفته شد، دارند. شما با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید این موضوع را کاملا درک کنید.

پالتوی فوتر

همانطور که گفته شد، یکی از ترندهای سال 2019 استفاده از پارچه فوتر در تهیه انواع پالتوهای زمستانی است. پالتوهایی که از فوتر تهیه می شوند معمولا طرفداران زیادی دارند. به دلیل ایست خاصی که این پارچه دارد، جلوه متفاوتی را در پالتوها و تن پوش های تولیدی از جنس فوتر ایجاد می کند. معمولا ایست این پارچه زمانی که در پالتو، مانتو، اور کت و یا کت های زنانه و مردانه استفاده می شود، یک جلوه رسمی و شیک ایجاد کرده و باعث می شود فرد به عنوان شخصی با تن شخصیتی سنگین و همچنین با وقار خاصی نمایان شود.

از طرفی پالتوهای فوتر بسیار گرم، سبک و راحت هستند. در برابر، بسیاری از تن پوش های زمستانه سنگین بوده و تن پوش راحتی ندارند. در نتیجه، پالتوهای فوتر می توانند به عنوان یک پوشش گرم زمستانه ای که تمام خصوصیات خوب را دارند، مورد استفاده قرار بگیرند.

معمولا افراد خاص پسند پالتوهای فوتر را می پسندند، زیرا این پالتو ها در کنار ایست خاصی که دارند جذابیت فوق العاده ای را در ظاهر فرد ایجاد می کنند.

پالتوهای فوتر معمولا در رنگ های گرم پاییزی تولید می شوند زیرا این رنگ ها در فصل سرد سال طرفداران بیشتری دارند. اما اگر باز هم بخواهید در رنگبندی خاص پالتوی فوتر تهیه کنید اصلا نگران نباشید زیرا همانطور که گفته شد پارچه فوتر در رنگبندی بسیار متنوع در بازار موجود است و شما به سادگی می توانید از پارچه های فوتر با رنگ دلخواه خود پالتو تهیه کنید.

در نتیجه، در صورتی که به دنبال استفاده از یک تیپ متفاوت و همچنین تیپی که مد روز باشد، می گردید، به هیچ عنوان پالتوهای فوتر را از دست ندهید. زیرا همانطور که گفته شد، این پالتو ها به سادگی تیپ را فرد به سمت خاصی می کشانند به طوری که تفاوت های زیادی در استایل فرد مشاهده می شود.

همچنین به دلیل رسمی بودن اکثر پالتوهای فوتر معمولا توصیه می شود که در استفاده از این پالتوها سایر پوشش ها و اکسسوری ها متناسب باشد تا در نهایت هیچگونه نقضی در تیپ فرد ایجاد نشود.

کفش فوتر

از دیگر ترندهای سال 2019، استفاده از پارچه فوتر در تولید کفش های زمستانه بود. امروزه به طور گسترده و وسیعی از پارچه فوتر در تولید انواع کفش به خصوص کفش های گرم زمستانه استفاده می شود. اگر شما از افرادی هستید که هرگونه استایلی را نمی پسندید، توصیه می کنیم که حتما حتی یک بار استایل خود را با استفاده از کفش های فوتر تکمیل کنید. قطعا از این انتخاب پشیمان نمی شوید.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

معمولا افرادی که خاص پسند هستند، کفش های فوتر را حداقل یکبار امتحان می کنند. حتی افرادی که سخت پسند هستند و در تیپ خود وسواس دارند کفش های تولید شده با استفاده از پارچه فوتر را از دست نمی دهند.

همانگونه که مشاهده می کنید کفش هایی که با پارچه فوتر تولید می شوند معمولا کفش های زمستانه هستند. حتی با یک سرچ ساده در اینترنت نیز می توانید متوجه شوید که تمام محصولاتی که با استفاده از پارچه فوتر تهیه و ساخته می شوند زمستانه هستند. که دلیل این مورد همانطور که تاکنون بارها اشاره شد، گرم بودن و عایق بودن این پارچه در برابر سرماست.

در سرمای زمستان با پارچه فوتر!

نحوه شست و شو

معمولا توصیه می شود که پوشش های تهیه شده از پارچه فوتر به خصوص پالتوهای فوتر برای شست و شو به خشک شویی سپرده شوند. اما در هر صورت، شما می توانید با استفاده از آب سرد و همچنین مایع شستشوی مناسب پالتوهای فوتر را شسته و نگهداری کنید.

گرچه تمامی لباس ها از جمله پالتوهای فوتر برچسب شسشتو دارند که شما می توانید با استفاده از دستورالعمل آن به بهترین نحو ممکن پالتوی فوتر خود را شسته و از آن مراقبت کنید. همچنین پالتوهای فوتر قابل اتو کشی هستند و اگر جنس مرغوبی داشته باشند، روی آنها با اتو کشیدن برق نمی افتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403